رقص

همان طور که می دانید رقصیدن یکی از راه های کاهش وزن و افزایش سلامت عمومی بدن است. به همین خاطر ورزش های برگرفته از رقص، علی الخصوص رقص های لاتین مثل زومبا طرفداران بسیاری در این سال ها پیدا کرده است و افراد بسیاری برای تناسب اندام به این حرکات موزون روی آورده اند. اگر به دنبال فواید رقصیدن هستید با ما همراه شوید تا ۳ فایده مهم رقصیدن را برایتان بازگو کنیم.

فواید رقصیدن چیست؟

دلایل زیر را می توان جزء اصلی ترین دلایلی که رقصیدن را توجیه می کند برشمرد. به شما پیشنهاد می کنیم از این فواید قافل نشوید.

سوزاندن چربی بیشتر و مصرف کالری بالاتر

رقصیدن به طور کلی یک تمرین عالی برای سوزاندن کالری و کاهش درصد و حجم چربی های بدن است. این به این معنی است که با رقصیدن سایز دور کمر کمتری را تجربه می کنید و این کاهش سایز نسبت به سایر روش های کاهش دور کمر دوام بیشتری داشته و به سادگی باز نخواهد گشت.

مهمترین فواید رقصیدن از نظر متخصصین چیست؟
مهمترین فواید رقصیدن از نظر متخصصین چیست؟

یک تمرین تمام عیار

این فعالیت بدنی یک تمرین برای کل بدن است. این بدین معناست که در این ورزش بیشتر قسمت های بدن شما درگیر فعالیت هستند به عنوان مثال علاوه بر کلیه ماهیچه ها بدن، مفاصل نیز با حرکات ساده ای درگیر بوده و می تواند یک ورزش ملایم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مفاصل نیز به شمار بیاید.

ایجاد نشاط بیشتر

رقصیدن علاوه بر مزایایی که برای بدن شما دارد روحتان را نیز تقویت می کند به طور کلی رقصیدن نشاط و شور زیادی به همراه دارد به طوری که اکثر افراد هنگام رقصیدن خنده به لب دارند. این موضوع هم باعث می شود مقدار بیشتری، هر چند کوچک، کالری مصرف کرده و روحیه بهتری داشته باشید. پس تا می توانید برقصید.