چند توصیه مهم برای کنترل سلامتی

دوره و زمانه، دوره و زمانه دیگری شده. غذاهای ما هم مطابق با همین دوره و زمانه تغییر کرده اما آیا می دانید این دوره و زمانه چه بلایی بر سر تغذیه و در پی آن سلامت ما آورده است؟ با ما همراه شوید تا چند توصیه ساده اما بسیار مهم برای کنترل سلامتی و دروی از آسیب ها و عادات غذایی را بیاموزید:

کنترل سلامتی با ….

ماهی ها

در حال حاضر چالش این است که مشاورین تغذیه می توانند کلیتی از اهداف متحرک شما را ترسیم کنند اما این مهم است که شما به چه چیز و چگونه نیاز دارید. به عنوان مثال مشاورین تغذیه خوردن ماهی را به عنوان منبعی غنی از پروتئین و چربی های امگا ۳، که توسط اجداد ما نیز استفاده می شده، به ما توصیه می کنند این در حالی است که آلودگی های زیست محیطی و ورود فلزات سنگین و سموم دیگر به محل زندگی ماهی ها، چالشی بزرگ تر است. در واقع با این اتفاق ما باید بیش از آن که به فکر رسیدن چربی های امگا ۳ به بدنمان باشیم، باید به فکر کنترل سلامتی خود باشیم و خود را تا جای ممکن از این دست آسیب ها حفظ کنیم.

بسیاری از غذاهای دریایی عاری از آلودگی به جیوه در دسترس شما قرار دارد. به همین خاطر در این یک رژیم غذایی سالم، توصیه می شود امگا ۳ مورد نیاز بدنتان را از غذاهای دریایی کوچکتر و یا آبزیانی که در رودخانه ها زندگی می کنند تهیه کنید مگر این که از سلامت ماهی که در دسترستان است مطمئن باشید. البته همانطور که می دانید دانش و فن آوری همواره در حال تغییر است و ممکن است روزی فرا برسد که غذاهای مورد استفاده ما عاری از آلودگی باشند اما در حال حاضر این توصیه می تواند به حد کافی کارآمد باشد.

چند توصیه مهم برای کنترل سلامتی
کنترل سلامتی

سبزیجات

سبزیجات نیز از آلودگی به دور نیستند. همان آبی که ماهی ها را در بر گرفته ممکن است به سمت مزارع نیز سرازیر شوند. از طرفی گاهی ما نمی دانیم چه نوع از سبزی هایی برای ما مفیدترند. به عنوان مثال سبزی هایی که رنگ ها تندی دارند غنی از آنتی اکسیدانند پس آنها برای بدن مفیدترند. مثلا وقتی می خواهید سالاد تهیه کنید استفاده از کلم بنفش به جای کلم سفید بسیار بهتر است. از طرفی فروشگاه های غذایی بسیاری وجود دارند که می توانند سبزیجات ارگانیک را در اختیار شما قرار دهند. پس با خیال راحت از این فروشگاه ها سبزی های تازه و پر رنگ را خریده و استفاده کنید.

نان ها

وقتی از نانوایی بربری نان می خریم، با کمال تعجب می بینیم که در بیرون مغازه میزی توری قرار داده و بر روی آن برسی برای پاک کردن سبوس های پشت نان قرار داده اند و مردم نیز نا آگاهانه این عادت را تکرار می کنند. متخصصان تغذیه بارها فریاد زده اند که سبوس می تواند برای بدنتان بسیار ضروری باشد پس چرا ما سبوس هایی که ملتمسانه به پشت نان چسبیده اند را پاک می کنیم؟

حبوبات

در هنر آشپزی ایرانی غذاهای فراوانی وجود دارند که با حبوبات تهیه می شوند ولی متاسفانه ما آن ها را کنار گذاشته و با شتاب به سمت فست فودها و غذاهای فرنگی رفته ایم. حبوبات منبع غنی از مواد غذایی ضروری است که روزانه باید به بدنمان برسد پس سری به کتاب های آشپزی ایرانی بیندازید و از دستورات عالی آن ها استفاده کنید.