چند راه برای تسکین گلو درد

گلو درد می تواند اولین نشانه از سرما خوردگی، یک عارضه جانبی برای تارهای صوتی و یا نشانه ای از چیزی جدی تر مانند گلودرد استرپتوکوکی باشد. صرف نظر از علت، درد گلو بسیار ناخوشایند و آزار دهنده است اما نیازی نیست برای هر گلو درد جزئی به دکتر مراجعه کنید برخی از بهترین ر های تسکین گلو درد را در ادامه به نقل از دکتر جفری لیندر، به شما خواهیم گفت. دفعه بعد که احساس خارش و سوزش در گلو داشتید حتما این روش ها را امتحان کنید.

روش های خانگی برای تسکین گلو درد

یکی از موثرترین درمان ها برای گلو درد استفاده از قرص های، ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند آسپرین یا ناپروکسن است. این داروها ترکیب داروهای ضد درد و ضد التهاب هستند به طوری که می توانند تورم گلو را کاهش دهند این داروها تب را نیز متوقف می کنند.

مطالعات متعدد نشان داده اند که غرغره کردن چند بار در روز با آب نمک گرم می تواند به کاهش تورم در گلو و نرم و لطیف شدن آن، کمک کند. برای این کار توصیه می شود نیم قاشق چای خوری نمک را در آب ولرم حل کرده و غرغره کنید اگر از طعم نمک خوشتان نمی آید می توانید مقداری عسل را در آب حل کنید. فقط به یاد داشته باشید حتما آب غرغره شده را تف کرده و آن را نبلعید.

آب نبات های ضد سرفه نیز راه دیگری برای تسکین گلو درد است. این کار کمک می کند تا گلو مرطوب مانده و تورم کاهش یابد. دکتر لیندر توصیه می کند از آبنبات هایی استفاده کنید که در ترکیبات خود ماده خنک کننده و یا بیحس کننده، مانند منتول یا اوکالیپتوس داشته باشند.

چند راه برای تسکین گلو درد
تسکین گلو درد

آب کافی در بدن بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که شما بیمار هستید و گلویتان تحریک شده و یا التهاب دارد. دکتر لیندر می گوید:” شما باید به حد کافی مایعات بنوشید به طوری که ادرارتان به رنگ زدر روشن درآید.” این کار غشاهای مخاطی را مرطوب نگه داشته و آنها را قادر خواهند ساخت تا با باکتری ها و محرک هایی مانند آلرژن ها مبارزه کنند. آب همیشه برای این کار مناسب است اما چیزی کمی شیرین مثل آبمیوه و یا شور مثل سوپ مرغ نیز می تواند مناسب باشد.

از خوردن آب آشامیدنی خسته شده اید؟ یک فنجان چای گیاهی گرم دارای اثر تسکین دهندگی فوری است. چای علاوه بر تسکین گلو درد حاوی آنتی اکسیدان است و به همین خاطر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای ایجاد یک ترکیب فوق العاده، اضافه کردن یک قاشق چای خوری عسل به چای را به شما پیشنهاد می کنیم. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و به شما کمک می کند تا زودتر التیام یابید.