چند راه برای درمان خانگی اگزما

بیماری پوستی اگزما بین ۵٪ تا ۲۰٪ از مردم در سراسر جهان را مبتلا ساخته است. این بیماری همراه با خارش و بثورات جلدی قرمز مشخص می شود. اگزما پوست را ملتهب می کند. این التهاب در طول زمستان و اغلب هنگامی که رطوبت بسیار پایین است، مزمن می شود. این بیماری حتی ممکن است در افراد مسن نیز دیده شود. در صورتی که اگزما کنترل نشود می تواند موجب ترک و زخم شده و منجر به عفونت شود. در این حالت بیمار باید درمان آنتی بیوتیک را تجربه کند. اما تا کار به درمان های شیمیایی نکشیده با ما همراه شوید تا چند راه ساده برای درمان خانگی اگزما را برایتان بازگو کنیم.

درمان خانگی اگزما

روغن نارگیل

تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل به افراد مبتلا به اگزما برای رهایی از خارش و درد کمک می کند. می توان از پوست نارگیل لوسیون های روغنی نواری شکلی تهیه کرده و بر روی منطقه آسیب دیده قرار داد. روغن این ورق ها به دلیل خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد میکروبی آن می توانند به درمان اگزما کمک کنند.

کرم بدن

کرم بدن زمانی که کار به ترک و خونریزی کشیده است می تواند موثر باشد. کرم بدن شامل برخی از مواد تشکیل دهنده فوق العاده مانند روغن نارگیل، روغن شیا، روغن جوجوبا و موم هستند که می توانند در تسکین درد کمک کننده باشند.
شیا سرشار از اسیدهای چرب است که در ترمیم پوست موثر است. موم غلیظ شدن کمک می کند تا از پوست محافظت شده و نرم کننده قوی است. جوجوبا و روغن نارگیل بیشتر برای نرم کردن پوست و کنترل التهاب مفید هستند.

حمام منیزیم

حمام منیزیم و انواع دیگر از حمام ها برای سم زدایی می توانند به بیماران مبتلا به اگزما برای رهایی از خارش کمک کند. تکه های منیزیم را در وان حمام ریخته و پس از خیس خوردن وارد وان شده و با آن آب حمام کنید. روغن منیزیم نیز می تواند برای این کار استفاده شود. در این دستور، ۱-۲ فنجان از منیزیم خورد شده را با  ۱/۲ فنجان نمک دریایی همراه با ۱۰ الی ۱۵ قطره اسانس مورد نظر و ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل طبیعی مخلوط کرده و در آب وان بریزید.

روغن ماهی

تحقیقات نشان می دهد که روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب N-6 و N-3 است که به خصوص در حفظ عملکرد طبیعی پوست برای کنترل شدت اگزما مفید است. شما باید یا به اندازه کافی ماهی در وعده های غذایی خود جا داده یا از کپسول های روغن های ماهی استفاده کنید. این کپسول ها را می توانید به راحتی از داروخانه تهیه کنید. امگا ۳ موجود در این کپسول ها به برقراری تعادل چربی پوست و نگهداری از رطوبت داخل پوست کمک می کند.

عسل

عسل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و روند ترمیم پوست های خشک را سرعت می بخشد. تنها مشکل عسل این است که نمی توان آن را بر روی پوست ماساژ داد شما می توانید عسل را بر روی قسمت مورد نظر مالیده و سپس با دستمال به مدت نیم ساعت محل را ببنید و بعد از آن با آب سرد پوست را سشتشو دهید.

چند راه برای درمان خانگی اگزما
درمان خانگی اگزما

زردچوبه

زردچوبه اغلب در درمان اختلالات پوستی استفاده می شود. با توجه به تحقیقات، ماده موثر در زردچوبه، کورکومین خواص ضد التهابی و ضد باکتری داد. پودر زردچوبه را با مقداری آب به شکل خمیر در آورده و بر روی منطقه مورد نظر بمالید.

خمیر آرد ذرت و آب

خمیر آرد ذرت و آب تسکین دهنده قوی است که می تواند رطوبت پوست را برای رهایی از اگزما جذب کند. برای اثر بخشی بیشتر اضافه کردن روغن زیتون یا روغن هسته انگور پیشنهاد می شود. این روغن ها اثر مرطوب کنندگی مخلوط را افزایش می دهند. مطمئن شوید که خمیر مالیده شده نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب گرم محل را شستشو دهید.