فرورفتگی های زیر چشم، فرورفتگی هایی هستند که پایین پلک های پایینی، بالاتر از استخوان گونه واقع شده اند…

فرورفتگی های زیر چشم:

این عارضه در بین افراد معتاد به الکل بسیبار زیاد دیده می‌شود بنابراین دارای یک بار معنایی خیلی بد است. این در حالی است که این فرورفتگی ها با گذشت زمان و افزایش سن، بسیار رایج است. دکتر کاترین دو گورساک، متخصص زیبایی در این باره برای ما توضیح می‌دهد.

فرورفتگی های گونه ای، فرورفتگی های زیر چشم

فرورفتگی های زیر چشم که از آنها با عنوان “فرورفتگی های گونه ای” یاد می‌شود، فقط منحصر به افراد الکلی نیست. این عارضه چه در بین زنان و چه در بین مردان، دیده می‌شود بدون اینکه این افراد الکل مصرف کرده باشند. این فرورفتگی ها با گذشت زمان و افزایش سن ظاهر می‌شوند، به تدریج و با فعالیت استخوان گونه تشدید می‌گردند. اگر پیدایش فرورفتگی های گونه ای را مرتبط به افزایش سن بدانیم، علت اصلی وجود آنها جذب لنفاوی نامناسب است.

درمان فرورفتگی های گونه ای بر چه اساسی است؟

در حال حاضر، ما به خوبی از درمان فرورفتگی های گونه ای آگاهیم. اما، برای انجام این کار چند شیوه در اختیار داریم.

در وهلۀ اول، باید از اقدامات پیشگیرانه بهره برد: خوردن غذاهای کم نمک، تهویۀ اتاق و سرد کردن این مناطق هر صبح و همچنین تحریک جذب لنفاوی. سپس، در موارد فرورفتگی های گونه ای واضح تر، انجام جذب لنفاوی نزد متخصص زیبایی توصیه می‌شود (از نوع ماساژ موضعی). جذب لنفاوی قبل تر ها فقط برای صورت انجام می‌شد. اما امروزه این روش برای فرورفتگی های گونه ای هم کارا و مؤثر است.

در مرحلۀ بعد، باید به متخصص زیبایی مراجعه کرد، وی با استفاده از تزریق هیالورونیداز اقدام به رفع این عارضه می‌نماید، هیالورنیداز آنزیمی است که اسید هیالورونیک را از بین می‌برد.

در واقع، فرورفتگی های گونه ای از نوعی ورم تشکیل شده اند که هیالورونیک را در خود جمع می‌کنند. تزریق هیالورنید از حجم آن را کاهش داده و گردش خون در این ناحیه را تحریک می‌کند، در نتیجه باعث کاهش فرورفتگی های گونه ای می‌گردد.

در نهایت، آخرین راه حل، جراحی است. در این روش برخی از ماهیچه ها برای از بین بردن فرورفتگی ها، روی هم انباشته می‌شوند. اما این جراحی بسیار ظریف و حساس است و امروزه بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه، می‌توان فرورفتگی های گونه ای را به کمک روش های بسیار ساده، کاهش داد، جراحی اغلب به موارد بسیار سخت و جدی اختصاص دارد، و مثل همیشه ساده ترین روش انجام اقدامات پیشگیرانه است، مانند اقدامات سادۀ روزانه که مانع از ساکن شدن لنف می‌شود. در ضمن در این موارد حتماً باید یک متخصص زیبایی صحبت کنید و از او کمک بخواهید.

* دکتر کاترین دو گورساک (Catherine de Goursac) بیست سال است که پزشک زیبایی است. او عضو جامعۀ پزشکان زیبایی، عضو هیئت مدیرۀ انجمن پزشکان زیبایی و دبیر انجمن ضد سالخوردگی فرانسه است.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

http://www.seemorgh.com/health