کاهش وزن با خوردن غذاهای خاص در زمان های خاص

با توجه به راهنمای های ارائه شده از متخصان کلینیک مایو در زمینه کاهش وزن، تنها راه مطمئن برای از دست دادن وزن، مصرف کالری کمتر نسبت به میزان کالری است که می سوزانید. شما نیاز به مصرف ۳۵۰۰ کالری برای سوختن یک پوند چربی دارید. با این حال، برخی از کارشناسان پزشکی معتقدند که خوردن غذاهای خاص در بعضی از روزهای خاص می تواند سطح قند خون شما را حفظ کند، و احساس سیری بیشتری به شما بدهد و در نهایت وزنتان کم شود. اگر به دنبال کاهش وزن با خوردن غذاهای خاص در زمان های خاص هستید ادامه این مطلب مجله پیام سلامت را مطالعه کنید.

کاهش وزن با خوردن غذاهای خاص در زمان های خاص

عملکرد سیستم کاهش وزن با خوردن غذاهای خاص در زمان های خاص

مقاله منتشر شده در وب سایت RealAge که در مورد “شش وعده غذایی، تنوع غذایی” نوشته شده است بیشتر توضیح می دهد که خوردن شش وعده غذایی کوچک به طور مساوی در طول روز به جای سه وعده غذایی حجیم می تواند یک راه موثر برای کاهش وزن باشد. اگر وعده های غذایی کوچکتر را بیشتر بخورید، ممکن است عادت های غذایی شما مبنی بر مصرف غذاهای پر کالری، در بدنتان از بین برود. این غذاهای کوچک بهتر است شامل موارد زیر باشند:

  • غذاهای غنی از فیبر
  • غذاهای غنی از پروتئین
  • غذاهای غنی از چربی اشباع نشده
  • و یا ترکیبی از آن ها برای بالا نگه داشتن سطح انرژی و میزان قند خون و متعادل کردن انسولین

بینش کارشناسی برای بهره گیری از کاهش وزن با خوردن غذاهای خاص

متخصص پزشکی دکتر مهمت اوز برنامه های غذایی و چالش های مختلف غذایی را برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند یا وزن سالم داشته باشند، طراحی کرده است. مقاله او با عنوان “۱۰۰ نکته برای از دست دادن وزن” توصیه می کند روز را با یک فنجان جو که با شیرین کننده مخلوط نشده و تنها همراه با میوه های تازه و یا خشک باشد، شروع کنید. این وعده می تواند باعث شود در طول روز کمتر غذا بخورید. ضمن این خوردن میوه های تازه و سبزیجات، یک گزینه عالی برای بعد از ظهر و یا شب محسوب می شود. سایر نکات مطرح شده توسط او به شرح زیر است:

  • نوشیدن شیر کم چرب در صبحانه و خوردن فلفل قرمز همراه با غذا به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.
  • صبحانه را کنار نگذارید. اما اگر ممکن است یک یا دو بار در هفته بیشتر شام مصرف نکنید.
  • قبل از وعده غذا یک عدد سیب بخورید تا احساس سیری کنید.

ملاحظات

اوز توصیه می کند یک ساعت یا بیشتر از یک سال قبل از اینکه کار کنید غذاهای خاصی بخورید، تا میزان انرژی تان را بالا ببرید و سطح انرژی و استقامت تان بهبود پیدا کند. قبل از ورزش، ماست ساده یونانی مخلوط با انواع توت های یخ زده مصرف کنید. یا برای این که کالری کمتری به دست آورید، از یک میوه آبدار مانند طالبی استفاده کنید.

ویژگی های استفاده از شیوه کاهش وزن با خوردن غذاهای خاص

اریک نول در یک مقاله منتشر شده در ABC News، نظر مشاور متخصص تغذیه Kimberly Snyder، را در مورد چگونگی بهینه سازی انرژی و کاهش وزن با زمان بندی وعده های غذایی مطرح کرده است. او می گوید که:

  • برای ناهار، یک آووکادو را به جای پروتئین بخورید.
  • به جای کره بادام زمینی در ساندویچ ها از روغن بادام خوراکی که قند خون را تثبیت می کند، استفاده کنید.
  • گلایسمی زیاد در شیرین کننده های مصنوعی باعث می شود که سوپ های آماده برای افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کند قابل استفاده نباشد.
  • در حالی که دیورتیک های طبیعی مانند هندوانه سیستم بدن را پاکسازی می کند و یک میان وعده عالی برای بعدازظهر یا عصر است.
  • اگر شب دیر خوابتان می برد، از غذاهای قلیایی استفاده کنید. زیرا این غذاها به سرعت هضم می شوند. میوه هایی مانند هویج یا کرفس، به جای میوه های معمول توصیه می شود.

اثرات

Kimberly Snyder در همان مقاله توضیح می دهد که ارزش مواد مغذی به تنهایی کیفیت وعده های غذایی را تعیین نمی کنند. زمان بندی مصرف وعده های غذایی شما به این معنی است که شما از مواد غذایی به نحوی استفاده کنید که هم خودش به درستی هضم شده و هم به هضم دیگر غذاها نیز کمک کند.