کربوهیدرات در انار

کربوهیدرات در انار تشکیل دهنده بخش اصلی کالری این میوه خوشمزه است. انار شامل یک پوست قرمز چرمی است که با بخش هایی حاوی کیسه های آب به نام Arils که حاوی دانه های خوراکی است، پر می شود. این بخش ها حدود ۵۲ درصد از وزن انار را تشکیل می دهد. این میوه مغذی مواد مغذی مفیدی را شامل می شود؛ از جمله آنتی اکسیدان هایی نظیر پلی فنول، ویتامین C، پتاسیم، نیاسین، فولات و ویتامین K. و البته بیشترین مقداری کالری در انار از کربوهیدرات ها می آید.

میزان کل کربوهیدرات در انار

هر میوه انار در اندازه متوسط (قطر ۱۰ سانتیمتر) حاوی ۵۲٫۷ گرم کربوهیدرات، ۳٫۳ گرم چربی و ۴٫۷ گرم پروتئین است. این مقدار ۱۸ درصد ارزش روزانه برای کربوهیدرات را برای افرادی که رژیم ۲۰۰۰ کالری دارند، تامین می کند. به عبارت دیگر نصف فنجان دانه انار حاوی ۱۶٫۳ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم چربی و ۱٫۵ گرم پروتئین است.

قندهای موجود در انار

بیشتر مقدار کربوهیدرات در انار، به شکل قندها است؛ که با ۳۸٫۶ گرم در هر انار و ۱۱٫۹ گرم در ۱/۲ فنجان دانه انار قابل اندازه گیری است. قندها کربوهیدرات های ساده ای هستند که از یک یا دو مولکول ساخته و به سرعت هضم می شوند. اگرچه شما باید قند اضافه، مانند آنهایی که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شوند را محدود کنید؛ اما اکثر افراد سالم نیازی به محدود کردن مصرف قندهایی که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارد، ندارند.

نشاسته در انار

نشاسته نیز نوعی کربوهیدرات در انار است. نشاسته ها یک نوع کربوهیدرات پیچیده هستند و شامل حداقل سه مولکول شکر هستند که با هم مرتبط می شوند. در نتیجه برای هضم شدن نیاز به زمان بیشتری نسبت به قندهای ساده دارند؛ زیرا آنزیم ها باید اتصال مولکولی بین قندها را تجزیه کنند. البته به طور کلی انار دارای نشاسته نسبتا کمی است. هر انار متوسط حاوی ۲٫۹ گرم نشاسته است و هر نیم فنجان دانه انار حاوی ۰٫۹ گرم نشاسته است.

فیبر موجود در انار

فیبر نوع دوم کربوهیدرات پیچیده است. فیبرها مانند الیاف نشاسته ای از مولکول های قند متعددی که با هم همخوانی دارند ساخته شده است. با این حال، بدن شما نمی تواند زنجیره پیوسته بین این مولکول های پیچیده را بشکند. اگر چه فیبر برای بدن شما مواد مغذی را فراهم نمی کند، اما به دلایل گوناگون بدن شما به آن نیاز دارد. فیبر به کاهش قند خون و تنظیم میزان کلسترول کمک می کند. همینطور غذاهای فیبر دار، احساس سیری طولانی تری را ایجاد می کند و به دفع مدفوع از طریق دستگاه گوارش کمک می کند. زنان باید ۲۱ تا ۲۵ گرم فیبر در هر روز، و مردان باید سعی کنند ۳۰ تا ۳۸ گرم فیبر در روز مصرف کنند. هر انار حاوی ۱۱٫۳ گرم فیبر است و هر ۱/۲ فنجان دانه انار حاوی ۳٫۵ گرم فیبر است. در نتیجه انار یک منبع غنی از فیبر است.