پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

قطعا برای شما هم کفش پاشنه بلند اولین گزینه برای رفتن به مهمانی است. اما آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری مناسب است؟ آیا برای شما و نوزادتان مشکلی ایجاد نمی کند؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

چرا نباید از کفش پاشنه بلند در دوران بارداری استفاده کنیم؟

اگر از آن دست خانم هایی هستید که کفش پاشنه بلند می پوشند، بهتر است این نوع پا پوش را برای مدت زمانیکه حامله هستید استفاده نکنید و یا حداقل آن ها را فقط برای مراسم های خاص استفاده کنید. در طول بارداری، بدن شما هورمون ریلاکسین ترشح می کند. این هورمون باعث می شود برای حفظ ثبات رباط ها و حرکت آزادانه آن ها، بافت های بدن شل شوند. همین موضوع موجب می شود لگن قابل انعطاف تر شده و برای زایمان طبیعی آماده شود. این به این معنی است که فشار زیادی بر روی مفاصل شما وارد می شود. این فشار ممکن است به کاهش کمر درد در دوران بارداری منجر شود.

پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری
پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

هنگامی که شما در دوران بارداری کفش پاشنه بلند می پوشید، وضعیت بدنتان کمی تغییر می کند و همین امر باعث می شود فشار بیشتری بر روی کمر، زانو و مچ پاها وارد شود. همچنین این کار باعث می شود شما احساس کنید دست و پا جلفتی تر از دوران قبل از بارداری خود شده اید. کفش پاشنه بلند در دوران بارداری حتی می تواند گاهی احساس سرگیجه ایجاد کند و در پی آن زمین خوردن و متاسفانه شکستگی های جبران ناپذیر به وجود بیاید.

تورم پاها در دوران بارداری، به خصوص در سه ماهه سوم بارداری بسیار شایع است. پوشیدن کفش پاشنه بلند در این دوران ممکن است موجب ناراحتی شما شود. به خصوص اگر از آن ها در محل کار یا به صورت دائم استفاده کنید. پس استفاده از کفش پاشنه بلند در دوران بارداری تا جای ممکن ممنوع است.