انواع کلاس های یوگا و میزان کالری مصرفی در آن ها

اگر چه فرآیند کاهش وزن در بدن پیچیده است، اما اساسی ترین اصل آن این است که، سوزاندن کالری بیشتری برابر است با کاهش وزن بیشتر. علاوه بر افزایش قدرت، انعطاف پذیری و تعادل،  یوگا می تواند به کاهش وزن کمک کند. کلاس های یوگا انواع مختلفی دارد اما به طور کلی، آن نوع از یوگا که فعالیت فیزیکی بیشتری دارد می تواند برای سوزاندن کالری فعال تر از سایر انواع آن باشد. با این حال، انتخاب نوع کلاس های یوگا که بهترین رویکرد را به تناسب اندام دارد شانس شما را برای از دست دادن وزن بیشتر می کند.

کلاس های یوگا و کاهش وزن

شاید سوال بپرسید که مگر یوگا کالری می سوزاند؟ در پاسخ باید گفت که بله بسیاری از انواع یوگا به شکل سنتی خود حرکاتی شبیه به آهسته دویدن دارند. اما با این حال بسیاری از کلاس های یوگا ترکیبی از تمرینات ذهنی و بدنی است که می توانند توآما به کاهش وزن منتهی شوند. در کلاس های یوگا، شما را تشویق می کنند تا بر روی تنفس و احساس خود تمرکز کنید. با این کار شما می توانید به صورت ذهنی بر روی اعمالتان کنترل داشته باشید به عنوان مثال با انجام تمرینات ذهنی یوگا فرا خواهید گرفت که هنگام غذا خوردن آهسته تر غذا بخورید. آهسته غذا خوردن به شما کمک می کند تا قبل از آن که به مرز پرخوری برسید، از غذا خوردن دست بکشید. از طرفی کلاس های یوگا به شما کمک می کنند تا استرس کمتری داشته باشید و بیشتر به صلح و آرامش فکر کنید. زمانی که انسان در آرامش است میل و تمایل کمتری به خوردن غذا دارد تا زمانی که مضطرب است.

انواع کلاس های یوگا و میزان کالری مصرفی در آن ها
کلاس های یوگا

بهترین استفاده از کلاس های یوگا

بهترین کلاس یوگا کلاسی است که بین ۶۰ الی ۹۰ دقیقه بوده و حاوی تمرینات با شدت بالا باشد. این نوع از تمرینات عضلات را قوی می کند. انجام ۴ الی ۵ روز در هفته از این تمرینات کمک می کند که ورزش و علی الخصوص یوگا، برای شما تبدیل به یک عادت شده و کم کم به کمک متد این ورزش وزنتان کاهش یابد. این ورزش علاوه بر کاهش وزن می تواند به ایجاد عضلات ظریف اما قوی نیز کمک کند. ایجاد این سبک عضلات باعث می شود ظاهر اندام شما شکل گرفته و با حذف چربی های اطراف آن ها علاوه بر تناسب اندام خوش فرم شدن بدنتان را نیز حس کنید.

برخی از کلاس های یوگا، از جمله یوگا ملایم و یا یوگا ترمیمی، برای آرامش و کاهش استرس مناسب است. این نوع از کلاس های یوگا به دلیل سوزاندن کالری کمتر برای کاهش سریع وزن مناسب نیست. تکنیک این کلاس ها دقیقا مثل متدی است که در بالا تشریح کردیم. مربیان در این کلاس ها تلاش می کنند تا با تمرکز بر روی ذهن در طولانی مدت وزنتان را کاهش دهند به همین خاطر انجام تمرینات یوگا به انواع مختلف آن، کالری های متفاوتی را می سوزانند. به عنوان مثال، هاتا یوگا آرامش بخش است و بر روی حرکات ساده سنتی متمرکز است در این ورزش در هر ساعت ۱۸۹ کالری سوزانده می شود این در حالی است که در کلاس آشتانگا Ashtanga در هر ساعت ۴۷۷ کالری و در  کلاس های بیکرام Bikram حدود ۵۹۴ کالری سوزانده می شود. شمارش این کالری ها تقریبی است و متناسب با قد شما تغییر می کند.