بهترین راه طبیعی برای کوچک کردن منافذ پوست

منافذ پوست سوراخ های ریزی بر روی آن هستند که پوست از طریق آن نفس می کشد. این منافذ گاهی قادر نخواهد بود عرق را دفع کرده و چربی را از بین ببرد در این حالت بازتر از حالت طبیعی خود می شوند. از طرفی در برخی از انواع پوست ممکن است این روزنه ها درشت تر از حالت طبیعی خود شده و ظاهر نامناسبی پیدا کنند. اگر شما هم بر روی پوست خود منافذ بازی مشاهده می کنید نگران نباشید ما در ادامه بهترین راه طبیعی برای کوچک کردن منافذ پوست و بازگرداندن آن به حالت طبیعی را به شما خواهیم گفت.

روش های موثر برای کوچک کردن منافذ پوست

یخ

ماساژ یخ موجب کاهش منافذ پوست می شود. این نه تنها می تواند گشادی منافذ پوست را درمان کند بلکه باعث بهبود ظاهر پوست نیز می شود. چند قالب یخ را درون دستمال نخی بپیچید سپس پارچه را ۱۰ تا ۲۰ ثانیه بر روی صورت بگذارید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید. متناوبا، شما می توانید صورت خود را با آب بسیار سرد نیز بشویید.

ماسک ماست ساده

ماست طبیعی شامل پروبیوتیک و باکتری لاکتیک است، که به از بین رفتن باکتری های بد که باعث آکنه در پوست می شود کمک می کند در نتیجه ظاهر منافذ پوست کوچک می شود. برای این کار ماست را به خوبی هم بزنید و سپس یک لایه نازک از آن را بر روی پوست بمالید. این ماست در حدود ۱۰ دقیقه بعد ترک می خورد. بعد از این مرحله صورت را با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

لایه برداری به وسیله جوش شیرین

جوش شیرین  pH پوست شما را متعادل می کند. اگر پوستتان حساس است مراقب باشید ممکن است استفاده از جوش شیرین موجب سوزش صورتتان شود. در این حالت ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست امتحان کنید سپس به شیوه زیر از آن استفاده کنید.

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کرده و به شکل خمیر در آورید. این مخلوط را با حرکت دایره وار بر روی پوست ماساژ دهید. بعد از ۳۰ ثانیه ماساژ آن را با آب سرد از روی پست پاک کنید. این کار را به مدت ۷ روز و هر روز تکرار کنید سپس می توانید این مدت را به ۳ الی ۵ بار در هفته کاهش دهید.

بهترین راه طبیعی برای کوچک کردن منافذ پوست
کوچک کردن منافذ پوست

سفیده تخم مرغ و آب لیمو

سفیده تخم مرغ به عنوان عاملی برای سفت کردن پوست و بیرون کشیدن چربی اضافه در پوست ها چرب شناخته می شود. اما این بار ترکیب آن با آبلیمو می تواند به عنوان مخلوطی برای کوچک کردن منافذ پوست استفاده شود.

با هم زن دو سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و آب نیمی از یک لیمو را به آن اضافه کنید. این مخلوط را بر روی پوست مالیده و تا زمان خشک شدن صبر کنید و سپس با آب سرد آن را بشویید. این ماسک را چند بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب متعادل کننده طبیعی PH است و خاصیت ضد باکتری و میکروبی قوی دارد. اما دقت کنید همیشه باید از نوع رقیق شده آن بر روی پوست استفاده کنید. این ماده را به نسبت یک به یک با آب مخلوط کرده و با استفاده از پنبه آن را بر روی پوست بمالید. بعد از چند دقیقه آن را با آب سرد بشویید.