کیوی برای چشم

کیوی میوه ای مغذی و تقریبا بدون چربی است که تنها ۴۲ کالری انرژی تولید می کند. کیوی بیش از یک میوه خوشمزه، یک میان وعده سالم است. کیوی برای چشم بسیار مفید است. خوردن دو تا سه کیوی در روز می تواند شما را از مجموعه ای از بیماری های چشم، از جمله آب مروارید و از دست دادن بینایی در اثر دژنراسیون ماکول، محافظت کند.

مواد معدنی کیوی سیستم عصبی و عملکرد گردش خون شما را بهبود می دهد. کیوی به خوبی با میوه های دیگر در سالاد میوه یا کوکی ها قابل استفاده است. همچنین می توانید کیوی را برای تکمیل مواد مغذی به سریال یا غلات خود اضافه کنید.

در این مطلب پیام سلامت در باره خواص کیوی برای چشم صحبت خواهیم کرد.

لوتئین و زاکسانتیین در کیوی

طبق نظر دکتر شری نوردستروم استستنی و جولی رابینسون، نزدیک به ۲ میلیون نفر در ایالات متحده دچار مشکل بینایی ناشی از دژنراسیون ماکولا هستند. این بیماری نوعی ضعیف شدن عملکرد شبکیه است که اغلب با افزایش سن مرتبط است.

دکتر LRD از دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی می گوید مرکز شبکیه شما، یعنی ماکولا، از لوتئین و زاکسانتیین و کاروتنوئیدهای مربوط به بتا کاروتن، ساخته شده است. بدن شما از فیتوکمیکال ها برای تولید ویتامین A استفاده می کند.

یک فنجان کیوی حاوی ۲۲۰ میکروگرم لوتئین و زاکسنتین است که می تواند ماکولا را بازسازی کرده و از این بیماری جلوگیری کند.

مس در کیوی

طبق گفته موسسه لینوس پالینگ، مس که در مقادیر بسیار کم در بسیاری از مواد غذایی موجود است؛ یک ماده معدنی مهم برای عملکرد سالم سیستم عصبی است.

یک فنجان کیوی حاوی حدود ۲۰ درصد مصرف توصیه شده روزانه برای مس است؛ و این منبع غنی از این ماده معدنی در مقایسه با سایر میوه ها است.

حفظ یک سیستم عصبی بهینه، عملکرد شبکیه شما را بهبود می بخشد. شبکیه بخشی از چشم شما است که شامل عصب هایی است که تصاویر را به امواج الکتریکی تبدیل می کند تا مغز شما آن را تفسیر کند.

ویتامین C در کیوی

آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از بیماری های چشم نیز نقش دارند. یک فنجان کیوی قطعه شده حاوی ۱۶۷ میلی گرم ویتامین C است که دو برابر مقداری است که پرتقال فراهم می کند.

از آنجا که ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان ها به تعمیر سلول های آسیب دیده و رشد سلول های جدید کمک می کنند؛ محققان موسسه ملی بینایی، معتقدند مصرف زیاد ویتامین C در پیشگیری از آب مروارید در افراد مسن کمک می کند. این موسسه یک سری مطالعاتی را انجام می دهد که نقش ویتامین C در سلامت بینایی را بررسی می کنند.

کمک به چربی های سالم و جذب ویتامین

لوتئین و زاکسنتین، کاروتنوئیدهای محلول در چربی هستند. کیوی حاوی مقدار کمی چربی نسبت به سایر میوه ها است. برای کمک به بدن خود و جذب بهتر مواد مغذی محلول چربی، دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی توصیه می کند که مقدار کمی از مواد غذایی حاوی چربی امگا ۳ مانند گردو، ماهی خاص یا کتان را با کیوی بخورید.