گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

استفاده از گیاهان برای تزئین خانه یا دفتر کار معمول است. آنها یک محیط کاملا جدید و طبیعی ایجاد می کنند. گیاهان به غیر از این که لوازم خوبی برای دکوراسیون خانه هستند، ابزاری برای ایجاد جریان مثبت انرژی در فضا نیز می باشند. با استفاده از گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند می توانید هر روز احساس خوبی را از فضا دریافت کنید.

اگر فضای اطراف شما منفی باشد، قطعا زندگی شاد و رضایت بخشی را نیز تجربه نخواهید کرد. اما خوشبختانه می توانید انرژی منفی را با اضافه کردن برخی از گیاهان خاص به دکور خانه یا محل کارتان کاهش دهید. این کار نه تنها به نفع شماست، بلکه افراد دیگری که با شما کار و زندگی می کنند نیز از این مزایا بهره مند می شوند.

آشنایی با گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

بامبو

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

اگر می خواهید سلامتی، عشق و موفقیت را در زندگی خود بیشتر کنید از بامبو که یک گیاه سالم است در خانه نگهداری کنید. این گیاه هزاران سال است که در آسیا به عنوان نماد خوشبختی و آرامش به کار گرفته می شود.

با توجه به یافته های علم فنگ شویی، شکل عمودی این گیاه سبز و بلند، نشان دهنده عنصر چوب است. این عنصر بر انرژی زندگی و میزان فعالیت بدنی تاثیر می گذارد.

بامبو گیاهی است که نگهداری ویژه ای نمی خواهد. کافی است آن را در گوشه ای از اتاق که دارای نور کم و دور از نور مستقیم خورشید است، ترجیحا در گوشه شرق یا جنوب شرقی اتاق، بگذارید. این گیاه را در یک گلدان شیشه ای با حدود ۱ اینچ آب مقطر یا خالص نگه دارید.

سعی کنید تعداد ساقه های بامبویی که نگهداری می کنید فرد باشد. به این ترتیب بیشتر خوش شانسی سراغتان می آید.

توجه: با توجه به اینکه گیاه بامبو متعلق به خانواده Dracaena است، برای سگ ها و گربه ها سمی است.

گیاه پوتوس

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

یکی دیگر از گیاهان محبوب که وقتی در  اتاق نگهداری می شود انرژی مثبت را جذب می کند، گیاه پوتوس (Epipremnum aureum) است. این گیاه زیبا با نام های دیگری نیز شناخته می شود.

با توجه به علم فنگ شویی، این گیاه یک جریان انرژی مثبت تولید می کند که خوش شانسی و ثروت را جذب می کند. به همین دلیل توصیه می شود این گیاه را به جای باغچه در داخل خانه نگهداری کنید.

علاوه بر این، پوتوس به پاک کردن هوا آلوده به مواد شیمیایی مصنوعی ناشی از گرد و خاک مبلمان و محلول های تمیز کننده کمک می کند. این گیاه به  عنوان یک فیلتر هوا در محیط داخلی عمل کرده و جریان اکسیژن را افزایش می دهد. نگهداری از پوتوس بسیار ساده است.

همیشه سعی کنید این گیاه را در زوایای خانه نگهداری کنید. این موقعیت باعث کاهش اضطراب و استرس و همچنین افکار منفی می شود. با این حال، از قرار دادن آن در گوشه شمال شرقی و همچنین در امتداد دیوارهای شمالی و شرقی خانه خودداری کنید.

اعتقاد بر این است که ساقه گیاه پوتوس باید به سمت بالا باشد تا ثروت و آرامش را به ارمغان بیاورد.

مریم گلی

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

این گیاه دارای ویژگی های پاکسازی کننده باور نکردنی است و توانایی کاهش انرژی منفی را دارد. این گیاه می تواند برای خلاص شدن از شر احساسات منفی، مانند خشم و ترس استفاده شود. مریم گلی موجب ایجاد جریان انرژی مثبت در خانه و محیط کار می شود.

در آمریکای شمالی، یک سنت قدیمی وجود دارد که در آن افراد از این گیاه استفاده می کنند تا انرژی منفی را از بین ببرند. اعتقاد بر این است که زمانی که این گیاه به درستی نگه داشته شود به شدت باعث افزایش انرژی مثبت در محیط خانه و محل کار می شود.

نگهداری از این گیاه نه تنها انرژی مثبت ایجاد می کند، بلکه برگ های آن خواص دارویی نیز دارد. برگ های این گیاه حاوی خواص زیر هستند:

  • ضد باکتری
  • ضد قارچ
  • ضد عفونی کننده
  • ضد اسپاسم
  • قابض
  • ضد نفخ
  • مدر
  • کاهنده قند خون
  • خواص استروژنی

این گیاه را در مناطق بسیار خشک یا حاوی رطوبت کم قرار ندهید.

ریحان مقدس

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

ریحان مقدس، بخشی از فرهنگ هندو و طب آیورودا است و کمک می کند تا انرژی منفی از بین برود و باعث جذب انرژی مثبت در محیط می شود. اعتقاد بر این است که رشد این گیاه در خانه یا باغ اثر شفابخش معنوی بر روی محیط زیست دارد.

این گیاه یکی از چندین گیاهی است که ۲۰ ساعت در روز اکسیژن منتشر کرده و گازهای مضر مانند دی اکسید کربن و منوکسید کربن را از محیط جذب می کند. شما باید این گیاه را در ناحیه شمال، شرق یا شمال شرقی خانه یا باغ بگذارید.

ریحان مقدس خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و با خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی غنی شده است. این خواص به درمان انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی، برونشیت، تب و مشکلات گوارشی کمک می کند. برگ های این گیاه را می توانید به شکل چای نیز استفاده کنید. این برگ ها حتی می توانند برای تمیز و تصفیه کردن آب نیز استفاده شوند.

ارکیده

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

به گفته متخصصان علم فنگ شویی، ارکیده گیاه دیگری است که انرژی مثبت را جذب می کند. این گیاه نه تنها انرژی خانه را افزایش می دهد، بلکه زندگی افراد خانواده را هم از لحاظ روحی و جسمی بهبود می بخشد.

یونانیان باستان ارکیده را برای افزایش باروری استفاده می کنند و به همین دلیل آن را به عنوان هدیه ای عالی برای زوج های متاهل می بردند. عطر شیرین و دلپذیر این گل ها باعث بهبود خلق و خوی می شود.

ارکیده نه تنها دی اکسید کربن را جذب می کند بلکه شب ها اکسیژن نیز آزاد می کند. بنابراین، اتاق خواب محل مناسبی برای نگهداری از ارکیده است. ارکیده نه فقط زیباست بلکه مراقبت از آن نیز بسیار آسان است. این گیاه به خاکی با رطوبت کم نیاز دارد تا زنده بماند.

زنبق

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

زنبق یکی دیگر از گیاهان گلدار زیبا است که می تواند به شما از لحاظ معنوی، روانی و جسمی کمک کند. برگ های براق آن موجب ایجاد جریان انرژی مثبت در خانه می شود.

این گیاه حتی با تخریب و خنثی سازی گازهای مضر، محیط داخلی خانه را تصفیه می کند. زنبق می تواند هوای داخلی ساختمان را از سمومی مانند فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن پاکسازی کند.

مراقبت از گیاه زنبق فوق العاده آسان است. این گل ها را در محیط سایه دار یا تاریک بگذارید تا رشد کنند. برای ایجاد احساس آرامش توصیه می شود که این گل را در اتاق خواب نگهداری کنید. این گل ها خواب را نیز بهبود می دهند.

علاوه بر این، این گیاه زیبا، با هر نوع دکوراسیونی همخوانی دارد.

رزماری

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

رزماری برای سلامتی فیزیکی و روانی مناسب است. این گیاه در تصفیه هوا نیز نقش دارد و خانه و محیط کار را از سموم مضر محافظت می کند. علاوه بر این، از زمان های قدیم برای درمان چندین بیماری مختلف از خواص این گیاه استفاده می کردند.

رزماری بوی باور نکردنی دارد که می تواند خواص زیر را به ارمغان بیاورد:

  • خلق و خوی شما را بهبود دهد.
  • خستگی را کاهش دهد.
  • با اضطراب مبارزه کند.
  • حافظه را بهبود بخشد.
  • بی خوابی و کاهش قدرت را درمان کند.

گیاه رزماری را در مجاورت نور خورشید قرار دهید و زیاد به آن آب ندهید. می توانید از برگ های این گیاه برای تهیه چای استفاده کنید. این چای برای درمان سردرد کاربرد دارد. حتی می توانید چند شاخه رزماری خشک را درون کیسه پارچه ای قرار دهید و آن را در گوشه خانه بگذارید تا انرژی مثبت ایجاد شود.

یاسمن

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

یاسمن که به عنوان گیاه زن و شوهری نیز شناخته می شود، انرژی مثبت را جذب می کند و باعث تقویت رابطه زناشویی و ایجاد روابط عاشقانه می شود. بوی شیرین یاسمن باعث از بین رفتن انرژی منفی شده و اعتماد به نفس و خوش بینی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، بوی دلپذیر این گیاه می تواند ذهن را آرام کند. یاسمن حتی به مبارزه با مشکلاتی مانند غم و اندوه نیز کمک می کند.

هنگام رشد این گیاه، آن را در نزدیکی پنجره ی جنوبی قرار دهید. توصیه می شود که این گیاه را در اتاق خواب یا هر جای دیگری که زیاد با همسرتان در آن جا هستید بگذارید. اگر قصد دارید که این گیاه را در باغچه نگهداری کنید، آن را در منطقه شمال، شرق یا شمال شرقی باغ بکارید.

آلوئه ورا

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

گیاه آلوئه ورا موفقیت و انرژی مثبت ایجاد می کند. انرژی که از این گیاه منتشر می شود می تواند با بدشانسی مبارزه کند. مراقبت از این گیاه بسیار ساده است. شما می توانید آن را زیر نور غیر مستقیم خورشید یا نور مصنوعی قرار دهید و به صورت منظم آبیاری کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که این گیاه نمی تواند آب ایستا را تحمل کند. بنابراین زیر گلدان آن را به خوبی زهکشی کنید.

از این گیاه حتی می توانید برای درمان مشکلات مختلفی پوستی استفاده کنید. توصیه می شود گیاه آلوئه ورا را در گذرگاه های خانه قرار دهید تا بتواند انرژی منفی را جذب کند.

گل داودی

گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند
گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند

گل داودی نیز ارتعاشات مثبت را جذب می کند. در دین بودایسم، گل داودی نشان دهنده خلوص و صداقت است. چینی ها و ژاپنی ها به قدرت شفا بخش گل داودی بسیار اعتقاد دارند. علاوه بر این، این گیاه با حذف سمومی مانند ترشیلاکتیلن، بنزن، فرمالدئید، آمونیاک و سایر مواد شیمیایی، کیفیت هوای خانه را بهبود می دهد.

این گیاه باعث افزایش آرامش در خانه می شود و زندگی را طولانی می کند. برای ترویج احساس خوشبختی و بهبود خلق و خو توصیه می شود که این گیاه را در مناطقی قرار دهید که در آن تنش مداوم تولید می شود.

گل های این گیاه رنگ های مختلفی مانند قرمز، نارنجی، زرد و سفید دارد و این موضوع این امکان را به شما می دهد که بتوانید آن ها را با دکوراسیون خانه همسان کنید. این گیاه را زیر نور غیر مستقیم خورشید نگه دارید.

سایر نکات

  • وسایل اضافی که کاربردی در خانه ندارند را دور بیاندازید. این وسایل انرژی منفی تولید می کنند.
  • به طور منظم خانه و فضای کاری خود را تمیز کنید. وسایل را سازماندهی کرده و در مکان های مربوطه از آن ها نگهداری کنید.
  • اجازه دهید نور خورشید و هوای تازه وارد خانه شود.
  • هر چند ماه یک بار مبلمان را جابه جا کنید تا انرژی منفی از بین برود.
  • فضای خانه را با رنگ های روشن تزیین کنید.
  • مدیتیشن کنید. زیرا انرژی مثبت در طول مدیتیشن منتشر می شود.
  • با افراد مثبت معاشرت کنید.
  • غذاهای سالم نه تنها به بهبود انرژی، بلکه بر خلق و خوی نیز تاثیر می گذارد.
  • حداقل ۱۰ دقیقه در طول روز بخندید.
  • مثبت باشید و اجازه ندهید احساسات منفی شما را ناراحت کنند.