3 تمرین ورزشی برای تقویت عضلات شکم

عضلات شکم به دلیل آن که عضله تقریبا بزرگی است و نقش مهمی در ظاهر اندام دارد بر روی تقویت آن باید بیشتر تمرکز کنید. عضلات شکم از نظر تعدد نیز نسبت زیاد هستند. انجام تمرینات یکنواخت نمی تواند به حد مطلوب عضلات شکم را تقویت کند. پس بهترین را برای تقویت عضلات شکم استفاده از تمرینات ورزشی متنوع است. در ادامه این مطلب تصاویر متحرکی از ۳ تمرین متفاوت برای تقویت عضلات شکم قرار داده ایم تا با استفاده از تنوع بتوانید تمام عضلات شکم را تمرین دهید. به دلیل متحرک بودن تصاویر برای بارگذاری کامل کمی بیشتر صبر کنید.

تمرینات متنوع برای تقویت عضلات شکم

تمرین اول: این تمرین بیشتر بر روی عضلات پهلو و کناری شکم کار می کند مانند تصویر بر روی زمین دراز کشیده و زانوها را به یکدیگر بچسبانید سپس زانوی سمت راست را بر روی زمین بخوابانید. در همین حالت نیم تنه بالایی را به سمت زانوها بکشید. این کار را در سمت چپ نیز تکرار کنید.

3 تمرین ورزشی برای تقویت عضلات شکم
تقویت عضلات شکم

تمرین دوم: به حالت دراز نشست دراز کشیده و یک توپ با سایز متوسط را با دستهایتان بر روی قفسه سینه ثابت نگه دارید. سپس نیم تنه بالایی خود را به قدری بالا بیاورید که توپ بین زانوها و قفسه سینه قرار گیرد. این تمرین برای تقویت عضلات بالایی شکم مناسب است.

3 تمرین ورزشی برای تقویت عضلات شکم
تقویت عضلات شکم

تمرین سوم: این تمرین هم برای عضلات ران و هم برای عضلات شکم مفید است. پاها را به داخل شکم مانند تصویر زیر جمع کرده و به شکل حرف L ثابت نگه دارید. سپس نیم تنه را به زانوها برسانید.

3 تمرین ورزشی برای تقویت عضلات شکم
تقویت عضلات شکم