4 ماسک صورت طبیعی برای نرمی و لطافت پوست

صورت نماینده ای از سلامت پوست در بدن هر فرد است. صورت در واقع ظاهر بدن است و زیبایی آن بسیار اهمیت دارد. یکی از راه های افزایش لطافت و زیبایی پوست، استفاده از ماسک های متفاوت طبیعی که می توانید در منزل تهیه کرده و ماسک های درمانی موجود در بازار است. سودمند ترین نوع ماسک، ماسک های طبیعی و میوه ای است. در این مطلب روش درست کردن و استفاده از ۴ ماسک صورت طبیعی برای از بین بردن جوش ها، نرمی و لطافت پوست را فرا خواهید گرفت.

ماسک صورت طبیعی

  • کیوی را رنده کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. سپس صورت را ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید. این کار باعث می شود چربی های اضافه پوست گرفته شود و در نتیجه مانع ایجاد جوش بر روی پوست شود.
4 ماسک صورت طبیعی برای نرمی و لطافت پوست
ماسک صورت
  • مخلوط انگور له شده و مقداری جوش شیرین ترکیبی فوق العاده برای لطافت و نرمی پوست است. انگور را له کرده و با نوک قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید سپس به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. دقت داشته باشید که در این زمان نباید صحبت کنید. بعد از ۱۵ دقیقه ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید. این ماسک همچنین می تواند جوش های صورت را نیز به مرور زمان درمان کند.
4 ماسک صورت طبیعی برای نرمی و لطافت پوست
ماسک صورت
  • برای پوست های چرب می توانید از ترکیب خیار رنده شده و ماست استفاده کنید. میزان زمان مورد نیاز برای این ماسک ۱۵ دقیقه بوده و پس از آن طبق معمول ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد شستشو دهید.
  • کسانی که پوست های خشک دارند برای درمان خشکی و زبری پوست زرده تخم مرغ و را با روغن زیتون طبیعی مخلوط کرده و سپس چند روز متوالی به مدت ۱۵ دقیقه به صورت پماد بر روی صورت بمالند این کار نرمی و لطافت خاصی به پوستصورت خواهد بخشید.