4 مزیت گیاهخواری

با توجه به آمار ها، از مصرف تقریبا ۷۴ گرم گوشت قرمز روازنه هر فرد حدود ۲۲ گرم در قالب گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، هات داگ، و … تامین می شود. این آمار چه معنایی برای شما دارد؟ جواب کاملا واضح است. احتمالا سطح کیفی و سلامت بدن با این شرایط کاهش خواهد یافت. پس چاره چیست؟ بسیاری از کشورها توصیه می کنند به رژیم های غذایی گیاه خواری پناه ببرید. ما در ادامه با شمردن ۴ مزیت گیاهخواری به شما خواهیم گفت چرا باید گیاهخوار شوید.

مزیت گیاهخواری

کاهش خطر ابتلا به سرطان

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار می دهد که خوردن یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز به طور بالقوه شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان های مختلف قرار می دهد. قویترین ارتباط را سرطان روده بزرگ با رژیم های غذایی مبتنی بر گوشت قرمز دارد. این رژیم ها خطر ابتلا به سرطان معده را نیز افزایش می دهد. بنابراین، مصرف گوشت کمتر و گیاهان بیشتر می تواند خطر ابتلا به سرطان را به طور کلی کاهش دهد.

سلامت بیشتر دستگاه گوارش

یکی از بهترین خواص گیاهان، به غیر از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها، این است که بسیاری از آنها حاوی فیبر بالایی هستند. این باعث می شود آن ها برای دستگاه گوارشتان بهتر باشد. سبزیجات همچنین می توانند سموم را از بدنتان دفع کنند.

4 مزیت گیاهخواری
مزیت گیاهخواری

پیشگیری از دیابت

بسیاری از مواردی که به دیابت نوع ۲ تبدیل می شود را می توانند با رعایت یک رژیم غذایی مناسب پیشگیری کرد. از طرفی سایز دور کمر می تواند ارتباط مستقیمی با دیابت داشته باشد. انتخاب غذاهای گیاهی یکی از راه های مثبت برای کاهش وزن و کنترل دیابت است.

سایر مزایا

گاهی اوقات تغییر رژیم غذایی و تمرکز بیشتر بر روی مواد غذایی گیاهی می تواند به تسکین مسائل و مشکلات بهداشتی کمک کند. به عنوان مثال، برخی از بیماران با حذف گوشت از برنامه غذایی خود توانسته اند مشکلات پوستی را درمان کنند. با وجود تمام نکات ذکر شده می توان نتیجه گرفت رژیم های گیاهی بهترین و ارزان ترین راه برای سلامتی هستند.