۷ اصل کاهش وزن

برای اینکه در رژیم غذایی و کاهش وزن موفق باشید، مهم است که یک تغییر کلی در شیوه زندگیتان ایجاد کنید. در ادامه به ۷ اصل کاهش وزن موفق و افزایش شانس برای لاغر شدن اشاره می کنیم. رعایت این ۷ اصل می تواند شما را به سمت لاغر شدن سوق دهد.

۷ اصل کاهش وزن

هر روزتان را با آب لیمو شروع کنید

هر روز وقتی از خواب بیدار می شوید، آب یک لیمو را در یک لیوان آب بچکانید و میل کنید. این تضمین می کند که دستگاه گوارش شما در آن روز خوب کار می کند. شروع روز با لیمو می تواند احساس سیری را در طی روز برای شما به همراه داشته باشد.

مطمئن شوید که سبزیجات و میوه به اندازه کافی مصرف می کنید

میوه و سبزی دوستان شما هستند. آنها تمایل به کالری پایین و ارزش غذایی بالایی دارند. فیبر موجود در این مواد غذایی نیز موجب سالم نگه داشتن دستگاه گوارشتان می شود. این میزان فیبر همچنین می تواند در احساس سیری کمک کند. مطمئن شوید که شما حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در هر روز می خورید.

قند خون خود را متعادل نگه دارید

گرسنگی می تواند قند خون را از حالت تعادل خارج کند. این کار هضم چربی ها را کندتر می کند. خوردن وعده های غذایی کوچک و حاوی پروتئین می تواند در حفظ قند خون موثر باشد.

۷ اصل کاهش وزن
اصل کاهش وزن

غذاهای حاوی شکر نخورید

بدیهی است، غذاهای سرشار از قند فرآوری شده شما را از محدوده یک شیوه زندگی سالم دور می کند. باید نوشابه، کیک، آب نبات و دیگر تنقلات شیرین را حذف کنید.

به چربی های سالم عشق بورزید

باور کردنی نیست، اما برخی از غذاهای حاوی چربی بالا برای افراد رژیمی بسیار مفید هستند. این غذاها شامل امگا ۳ مانند آووکادو، ماهی های روغنی، آجیل و دانه ها و چربی های اشباع نشده مثل روغن زیتون می باشند.

غذاهای تازه بخورید

غذاهای تازه جایگزین های ارزان و مناسبی برای غذاهای فرآوری شده هستند. از طرفی برخی از غذاهای غنی شده مثل نان و ماکارونی سبوس دار انتخاب های مناسب تری هستند.

آهتسه قدم بردارید

بسیاری از افراد چاق تمایل دارند به هان سرعتی که با پرخوری چاق شده اند به همان سرعت لاغر شوند. شما برای نتیجه گرفتن باید آهسته اما پیوسته قدم بردارید و به رژیم هایتان پایبند باشید.