مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید

ریفلاکس اسید هنگامی اتفاق می افتد که اسید از معده به مری وارد می شود. این بیماری می تواند باعث التهاب و تحریک شدن پوشش مری شود. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است احساس سوزش در سینه یا گلو داشته باشید. این بیماری به عنوان سوزش معده یا سوزش سر دل نیز شناخته می شود. هر کسی که سوزش معده را تجربه کرده است می داند که انواع خاصی از غذا می توانند نشانه های بیمار را بدتر کنند. مصرف غذهای تند مکزیکی، سیر خام و غذاهای اسیدی برای این بیماری مضر می باشد. اما آیا می توانیم از آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید استفاده کنیم؟

برای یافتن پاسخ این سوال با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید.

هنگامی که صحبت از مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید می شود، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از کارشناسان می گویند که لیمو و سایر مرکبات باعث افزایش علائم ریفلاکس اسید می شوند. برخی از افراد نیز از مزایای این میوه به عنوان درمان خانگی استفاده می کنند. این افراد ادعا می کنند می توانند علائم سوزش سردل را با مصرف آبلیمو کاهش دهند. پس چه کسی پاسخ درستی را به شما خواهد دارد؟ همانطور که معلوم است، حقایق کمی در مورد مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید وجود دارد.

مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید

مزایای استفاده از آب لیمو چیست؟

  • لیمو ممکن است در کاهش وزن موثر باشد. کاهش وزن ممکن است به کاهش علائم ریفلاکس اسید کمک کند.
  • مرکبات می توانند فشار خون را پایین بیاورند و بدن شما را از آسیب سلول محافظت کنند.

مزایای قابل توجهی وجود دارد که می توان آن ها را از طریق مصرف لیمو به دست آورد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که ترکیبات لیمو به موش ها کمک می کند سلول های چربی درون بدن خود را از دست بدهند. چاقی و افزایش وزن هر دو می تواند به علائم ریفلاکس اسید کمک کنند. بنابراین اگر لیمو بتواند وزن بدن را کم کند، ممکن است کاهش علائم ریفلاکس اسید را با مصرف آن شاهد باشید.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که لیمو با کاهش فشار خون مرتبط است، به خصوص در افرادی که در معرض خطر فشار خون و کلسترول بالا هستند. لیمو غنی از ویتامین C است که به عنوان اسید آسکوربیک نیز شناخته می شود. این اسید یک آنتی اکسیدان قوی است و به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی که می تواند علت ریفلاکس اسید باشد کمک می کند.

مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید
مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید

آنچه که تحقیقات در مورد مصرف آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید می گویند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی اسید آسکوربیک، مانند رژیم های حاوی آب لیمو، در واقع به حفاظت از معده در برابر سرطان های خاص و سایر آسیب ها کمک می کنند. این یافته ها مخصوصا برای افراد مبتلا به زخم های معده قابل استفاده است. اگر ریفلاکس اسید به علت کمبود اسید معده رخ داده باشد، نوشیدن آبلیمو ممکن است برای شما مفید باشد.

نحوه استفاده از آبلیمو برای درمان رفلاکس اسید

اگرچه آب لیمو بسیار اسیدی است، اما اگر مقدار کمی از آن را با آب مخلوط کنید، زمان هضم، اثر قلیایی بر روی بدن دارد. این ترکیب می تواند اسید معده شما را خنثی کند.

اگر تصمیم به استفاده از این درمان خانگی دارید، باید یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه با هشت اونس آب مخلوط کنید. سپس آن را حدود ۲۰ دقیقه قبل از غذا بخورید تا از علائم احتمالی ناشی از مصرف غذاهای خاص جلوگیری کنید.

در صورت امکان، این مخلوط را با نی بنوشید تا از خرده شدن مینای دندان جلوگیری کنید. به همین دلیل نیز نباید آب لیمو را خالی مصرف کنید. این ماده باید قبل از استفاده با آب رقیق شود تا موثر باشد.