آب کاکتوس ماده عجیب اما مفید

بارهای شنیده اید که ستارگان هالیوود یا افراد مشهور موادی خاص می خورند و دلیل زیبایی و سلامت خود را مصرف این مواد عجیب و غریب می دانند. یکی از عجیب ترین موادی که می تواند فواید بسیاری برای بدن داشته باشد آب کاکتوس است. همان طور که می دانید کاکتوس گیاه گرمسیری است که در شرایط آب و هوایی بسیار گرم نیز می تواند ماه ها بدون آب زندگی کند. راز بقای این گیاه در چنین آب و هواهایی میزان آبی است که در برگ های خود ذخیره می کند. کاکتوس می تواند در فصولی که بارش زیاد است از طریق خاک آب را در برگ های پهن خود ذخیره کرده تا در فصول خشک از آن استفاده کند. این منبع ذخیره شده فواید بسیاری برای بدن دارد در ادامه ۵ علت آنکه چرا باید آب کاکتوس بخورید را خواهیم گفت.

فواید آب کاکتوس

آب کاکتوس پر از آنتی اکسیدان است

آب موجود در نوع خاصی از کاکتوس به نام گلابی خاردار مکزیکی پر از بتالیانز betalains است، این ماده رنگدانه ی آنتی اکسیدانی بسیار قوی و نادر است. این ماده در احیای پوست بسیار موثر بوده و یک درخشان کننده فوق العاده است و می تواند از پیدایش علائم پیری جلوگیری کند.

آب کاکتوس باعث کاهش کلسترول می شود

تحقیقات نشان داده است که آب کاکتوس کاهش دهنده سطح کلسترول خون است. شهد آن سرشار از فیبرهای محلول است که می تواند جذب چربی بدن را کاهش دهد.

آب کاکتوس ماده عجیب اما مفید
آب کاکتوس

آب این گیاه بسیار خوشمزه است

همه ما می دانیم چقدر مهم است که بدنمان به خوبی هیدراته شود. آب خوب است، اما اجازه دهید صادقانه بگوییم که خوردن آب واقعا خسته کننده است آب کاکتوس یک جایگزین عالی برای هیدراته کردن بدن است. طعم آن شیرین و شبیه به طعم توت فرنگی است.

این ماده به درمان مشکلات گوارشی کمک می کند

گلابی خاردار یک ضداسهال قدرتمند است. این ماده درد روده را کاهش داده و حتی با ایجاد یک لایه محافظ در اطراف معده و محافظت از آن در برابر اسیدهای تحریک کننده مانع از زخم معده می شود.

عوارض مصرف الکل را کاهش می دهد

آب گلابی خاردار به کاهش التهاب کبدی ناشی از مصرف بیش از حد الکل کمک های قابل توجهی می کند و اثرات مصرف بیش از حد آن مثل خشم، تهوع، خشکی دهان و از دست دادن اشتها را به حداقل می رساند.