اکثر اوقات از شرایط جسمی خود گله داریم. از خستگی های زودرس، بی حالی و افسردگی و عصبی بودن های بی دلیل و… اگر چه ممکن است همه این ها نشانه ای بیماری باشد، اما قالب اوقات علل آن نوع سبک زندگی و تغذیه ماست. امروز می خواهیم با هم بررسی کنیم که آیا آب کافی به بدن ما می رسد یا خیر. یکی از رازهای سلامتی بدن وجود آب کافی در بدن است. حتما می دانید که سه چهارم وزن بدن انسان را آب تشکیل داده است و عملکرد درست ارگان های حیاتی بیش از هر چیزی پس از اکیسژن به وجود آب وابسته است. کمبود آب در بدن علاوه بر عوارض جبران ناپذیر در دراز مدت؛ در ایجاد تمامی حالات ضعف و خستگی، افسردگی و عدم تمرکز موثر است.

عادت به نوشیدن مقدار کافی آب ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد. اما این مسئله ارزش تمرین کردن را دارد.

چه زمانی بدن نیاز به آب دارد

وقتی دهانتان خشک می شود؛ منتظر علائم تشنگی نمانید و سریعا مقداری آب بنوشید. خشگی پوست یکی دیگر از نشانه های عمیق تشنگی بدن است. خشکی پوست در اثر مقاومت در مصرف ناکافی آب رخ می دهد. اگر پوستتان خشک است شما بیاد آب بیشتری بنوشید.  فراموش نکنید آب بدن کم شود تعریق هم کم می شود و در نتیجه سموم زا بدن خارج نمی شوند. چشمان قرمز و خشک ناشی از کمبود آب هم نیاز به مصرف آب دارد. این هم یکی دیگر از نشانه های مصرف ناکافی آب است. مفاصل هم برای حرکت روان درست نیازمند آب هستند. اگر در مفاصل خود احساس خشکی و درد می کنید اوین قدم درمان آب رسانی کافی است. پس آب بیشتری بنوشید. مفصل، دیسک های بین مهره ای و غضروف های بدن حاوی ۸۰ درصد آب هستند. پس نیازمند تامین آب خواهند بود. احساس خستگی و خواب آلودگی ناشی از افزایش غلظت خون و در نتیجه نرسیدن اکسیژن کافی به اندام ها و مغز است. غلظت خون نیز در صورت نبود بیماری های خاص، ناشی از کمبود مصرف آب هست. کمی آب در رگ هایتان بریزید. طولانی شدن دروان بیماری، یبوست و شمکلات گوارشی، سنگ های کلیه، کاهش ادار و پیری زود تر از موعد پوست نیزز از دیگر نشانه ها و نتایج عدم آب رسانی کافی به بدن و نوشیدن آب است.

اگر چنین نشانه اهای در خود حس می کنید اولین درمان شما نوشیدن مقدار کافی آب در روز است. آب مناسب آبی است که نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد. همچنین بهتر است آب در فواصل منظم در طول روز مصرف شود و روزانه ۸ لیوان آب میانگینی برای افراد با اندزاه جسمانی معمولی است که رعایت آن می تواند شما را در وضعیت بهتری قرار دهد.

برای تمرین این کار می توانید از زنگ گوشی خود به عنوان یادآور استفاده کنید و یا روی یک کاغذ میزان مصرف روزانه آبتان را بنویسید تا کم کم ساب کار دستتان بیاید و به نشویدن آب عادت کنید.

مطمئن باشید پس یک دوره یک ماهه مصرف مناسب آب، تغییرات وسیعی در احساس سلامتی خود بدست می آورید.