اثرات جانبی تری سیلیکات منیزیم

اگر در معرض سوزش سر دل یا سوء هاضمه هستید، پزشک ممکن است درمان با آنتی اسیدهایی به نام تری سیلیکات منیزیم را توصیه کند. به طور معمول، تری سیلیکات منیزیم با آنتی اسید دیگری به نام هیدروکسید آلومینیوم که برای خنثی کردن اسید در معده استفاده می شود، مرتبط است. تری اسلیکات منیزیم به صورت خوراکی به عنوان قرص جویدنی تجویز می شود و فقط باید با تجویز پزشک از آن استفاده کرد. قبل از شروع درمان با این آنتی اسیدها، با پزشک خود درباره اثرات جانبی تری سیلیکات منیزیم صحبت کنید.

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد اثرات جانبی تری سیلیکات منیزیم با شما صحبت خواهیم کرد.

اثرات جانبی تری سیلیکات منیزیم

تغییر در حرکات روده

تغییرات در حرکات روده ای به عنوان یکی از اثرات جانبی تری سیلیکات منیزیم در نظر گرفته می شود. مهم ترین عارضه جانبی که در این تغییرات رخ می دهد یبوست است که می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. گاهی این یبوست همراه با نفخ و درد شکم است.

این دارو همچنین ممکن است حرکات روده ای را مکرر کرده و مدفوع را شل و آبکی کند. گاهی اسهال ایجاد شده توسط اثرات جانبی تری سیلیکات منیزیم دارای خلط است. حتما اگر این عارضه را پس از مصرف داروی تری سیلیکات منیزیم تجربه کردید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ناراحتی معده

این نوع آنتی اسیدها ممکن است دستگاه گوارش شما را تحریک کند. بنابراین گاهی پس از مصرف آن ها احساس تهوع دارید یا ممکن است استفراغ کنید. ناراحتی معده ممکن است باعث کاهش اشتها طبیعی شما شود. در صورتی که تغییری در حالت معده خود مشاهده کردید حتما مصرف این دارو را متوقف کنید.

ضعف عضلانی

درمان بیش از حد و یا طولانی مدت با آنتی اسیدهای حاوی تریسیلیکات منیزیم می تواند مقدار منیزیم را در خون شما افزایش دهد. اگر این اتفاق بیافتد، ممکن است احساس ضعف عضلانی را به عنوان یک عارضه جانبی ناشی از درمان تجربه کنید. ضعف عضلانی ممکن است بر توانایی شما در انجام فعالیت های روزمره و طبیعی، مانند بلند کردن کیسه مواد غذایی یا بالا رفتن از پله ها، تاثیر بگذارد. در صورت تجربه ضعف ناگهانی یا شدید، از یک متخصص مشورت بگیرید. زیرا این عوارض ممکن است نشانه هایی از مشکلات جدی تری مانند سکته مغزی یا مولتیپل اسکلروز باشد.