اگر میل جنسیان کم شده نیاز نیست به دنبال تغییراتی اساسی باشید گاه یک تغییر ساده در زندگی می تواند شما را به زندگی باز گرداند و تجربه شما را از رابطه جنسی خوشایند کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از تغییرات ساده که بر روی میل جنسی افراد تاثیر می گذارد، رژیم غذایی است. این تاثیر تا جایی است که برخی از غذاها موجب کاهش میل جنسی و برخی دیگر موجب افزایش این میل می شوند. در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد همین موضوع یعنی اثر رژیم غذایی بر میل جنسی صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

اثر رژیم غذایی بر میل جنسی

۱۰ ماده غذایی با تاثیر مثبت بر روی میل جنسی

هندوانه

هندوانه یک جایگزین مناسب و طبیعی برای ویاگرا است. تحقیقات A & M (مرکز بهبود میوه و سبزیجات در تگزاس Fruit and Vegetable Improvement Center) نشان می دهد که هندوانه رگ های خونی را شل می کند و ممکن است میل جنسی شما را افزایش دهد. به علاوه، هندوانه غنی از آب و کم کالری است، بنابراین نیاز ندارید برای بازگشت آبی که در طی رابطه جنسی از دست می دهیم جایگزین قرار دهید.

انواع توت ها

تمشک سیاه، توت سفید و توت فرنگی می توانند به افزایش میل جنسی کمک کند. به همین خاطر کارشناسان موسسه بهداشت بقراط در غرب پالم بیچ، فلوریدا، پیشنهاد می کنند قبل از شروع رابطه جنسی ۱۰ عدد تمشک سیاه و یا توت سفید استفاده کنید.

از نقطه نظر علمی، توت فرنگی حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. آنتی اکسیدان ها سلامت قلب و عروق را بهبود بخشیده، و ویتامین C نیز اثر مثبت بر تعداد اسپرم های مردان دارد. انواع توت ها دیگر نیز خواص درمانی شگفت انگیزی در بر طرف کردن مشکلات جنسی دارند.

آوکادوو

اثر آووکادو بر روی میل جنسی فقط یکی از دلایلی است که شما را مجاب به استفاده از این ماده غذایی می کند. چربی های اشباع نشده این ماده از قلب و عروق شما محافظت می کند به همین دلیل احتمال ابتلا به اختلالا نعوظ را کاهش می دهد. فشار گردش خون مناسب نیز در میل جنسی موثر است. پس آواکادوو به این صورت نیز به شما کمک خواهد کرد. همچنین فراوانی آووکادو از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های E و B6 و پتاسیم عملکرد بدن را افزایش می دهد.

انجیر

انجیر شیرین ممکن است دسر مناسبی به شمار آید اما جالب است بدانید که این ماده در خلق و خوی شما نیز تاثیر می گذارد. این ماده به عنوان محرک عمل می کند و با افزایش تولید فرومون، هورمون های شاد کننده را در بدن منتشر می کند.

کلم بروکلی

در هنگام انتخاب سبزیجات هرگز کلم بروکلی را فراموش نکنید. این ماده غنی از ویتامین C است و به همین دلیل باعث بهبود گردش خون شده و یک تقویت کننده برای میل جنسی در زنان به شمار می آید.

کاهو

چه کسی می تواند حدس بزند که کاهو در بهبود خلق و خوی موثر است؟ کاهو حاوی نوعی ماده تسکین دهنده است که موجب افزایش میل جنسی می شود. پس سخاوتمندانه از این ماده در سالاد خود استفاده کنید تا تاثیر آن را برای روابط زناشویی خود مشاهده کنید. بر اساس تحقیقات ABC، مصریان باستان از کاهو وحشی به عنوان داروی مقوی غرایز جنسی استفاده می کردند.

سیب زمینی شیرین

اثر رژیم غذایی بر میل جنسی
اثر رژیم غذایی بر میل جنسی

سیب زمینی شیرین یک غذای ویژه است که متاسفانه در سبد مصرفی خانواده ها کمتر دیده می شود. این ماده سرشار از پتاسیم است که در مبارزه با فشار خون بالا موثر است. سیب زمینی شیرین برای مردانی که با اختلالات نعوظ درگیر هستند مفید است. همچنین برخی از گمانه زنی ها نشان می دهد که سیب زمینی شیرین به دلیل دارای بودن بتاکاروتن، می تواند در درمان ناباروری موثر باشد.

بادام

این میان وعده خوشمزه غنی از روی، سلنیوم و ویتامین E است، که همگی در ارتقاء سطح سلامت جنسی موثر هستند. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار کمی دارد.

دانه کنجد

اثر رژیم غذایی بر میل جنسی
اثر رژیم غذایی بر میل جنسی

هنگامی که غذاهایی مانند حمص تهیه می کنید از روغن دانه کنجد بیشتر استفاده کنید. دانه کنجد نیز یکی دیگر از منابع غنی از روی است و برای سلامت جنسی مفید می باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ پروتئین بالایی دارد پس به افزایش میل جنسی شما کمک می کند. این ماده همچنین شامل ال آرژنین (یک نوع اسید آمینه) می باشد که از قلب محافظت کرده و اختلال در نعوظ را درمان می کند.

۴ ادویه موثر بر روی میل جنسی

میخک

اثر رژیم غذایی بر میل جنسی
اثر رژیم غذایی بر میل جنسی

در هند، از میخک به طور سنتی، برای کمک به درمان مشکلات جنسی در مردان استفاده می شود. این ماده همچنین بوی دهان را از بین برده و به شما جذابیت می بخشد. برای این که این ادویه کمی خاص شود بهتر است آن را با کمی دارچین و زیره مخلوط کرده و از آن به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی لذت ببرید.

زنجبیل

ارزش دارویی زنجبیل بر کسی پوشیده نیست اما در کنار تمام خواص این ماده باید افزایش میل جنسی را نیز قرار دهید. زنجبیل خام یا پخته فرقی نمی کند، بر روی گردش خون اثر مثبتی دارد به همین دلیل می تواند مشکلات جنسی مرتبط با جریان خود را درمان کند.

جنسینگ

اثر رژیم غذایی بر میل جنسی
اثر رژیم غذایی بر میل جنسی

با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاوایی، جینسنگ می تواند رضایت زنان را از رابطه جنسی بیشتر کنند. در این تحقیق به زنان شرکت کننده مکمل جنسینگ داده شد. پس از گذشت یک ماه از مصرف این مکمل، ۶۸ درصد از زنان رضایت بیشتری از رابطه جنسی خود گزارش دادند.

زعفران

اگر شما دسترسی به زعفران دارید، هم برای افزایش عطر و طعم غذا و هم برای افزایش میل جنسی از آن بیشتر استفاده کنید. یکی از بهترین راه ها دم کردن زعفران خیس کردن آن در آب گرم به مدت ۱۵ دقیقه است.

مواد غذایی با تاثیر منفی بر روی میل جنسی

مواد غذایی فقط تقویت کننده قوای جنسی نیستند بلکه قادرند گاهی این میل را در بدن کاهش داده و نابود کنند. پس اگر به دنبال بهره مندی از اثر مواد غذایی بر میل جنسی خود هستید علاوه بر این که باید از مواد بالا استفاده کنید باید استفاده از موادی که در ادامه معرفی می شوند را نیز کنار بگذارید.

غذاهای فرآوری شده و چرب

چربی های اشباع و ترانس، در غذاهای سرخ شده، پخته شده به شیوه صنعتی و نیمه آماده، گردش خون و عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار می دهند. علاوه بر این، چربی می تواند سرخرگ ها را مسدود کرده و رسیدن اکسیژن به اندام های حیاتی را کاهش دهد. همچنین، هنگامی که شما غذاهای شیرین می خورید، قند خونتان به شدت افزایش پیدا می کند. این باعث کاهش میل جنسی شده و شما را کمتر مشتاق برای لذت بردن از رابطه جنسی می کند.

گوشت

گوشت قرمز حاوی چربی اشباع و کلسترول است و به همین خاطر به سیستم قلبی عروقی صدمه وارد می کند. علاوه بر این، با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله Chemical Senses منتشر شد، مردانی که مقدار زیادی گوشت در رژیم غذایی خود مصرف می کردند، بوی جذابی برای زنان نداشتند.

الکل

الکل می تواند کنترل شما را بر بدن کاهش دهد به همین خاطر نوعی افسردگی برای سیستم اعصاب مرکزی ایجاد می کند. به طبع افسردگی نیز میل افراد را به برقراری میل جنسی کاهش می دهد.