اثر ورزش بر میگرن

همانطور که گفته شد میگرن نوعی سردرد است که برخی افراد را گرفتار می کند. سردرد به صورت عود کننده و شدید بوده و اغلب موارد، فرد را آزار می دهد و فعالیت های معمول را مختل می سازد. با ورزش و فعالیت مناسب می توان این وضعیت را بهتر کرد. در این طملب پیام سلامت اثر ورزش بر میگرن را به طور خلاصه بررسی می کنیم.

یک برنامۀ ایروبیک ملایم، می تواند تناوب حملات و شدت حمله های سردرد را کاهش دهد. در واقع، ورزش مداوم و شدید می تواند منجر به تسریع روی دادن سردرد میگرنی شود؛ به همین دلیل باید در انجام فعالیت ها دقت و احتیاط کنید. همچنین نوع فعالیتی که می کنید باید سنجیده و دقیق باشد تا فعالیت منجر به تشدید سردرد نگردد.

ورزش روزانه به عنون یک عامل پیشگیری کننده محسوب می شود. البته این عامل در زمان بروز حملۀ میگرن نمی تواند با درد رقابت کند و در این زمان مؤثر نیست.

ورزش و فعالیت، تنش ها و فشارهایی را که بر بدن وارد می شود، از بین می برد. همچنین گردش خون در بدن را تسهیل می کند. هر دوی اینها تغییرات فیزیولوژیکی هستند که احتمال حمله های میگرن را کاهش می دهند.

افرادی که از این بیماری رنج می برند و یک برنامۀ ایروبیک ملایم و منظم دارند، کاهش در تناوب حملات را ذکر می کنند. به گفتۀ این افراد تکرار حملات به نصف کاهش می یابد. البته وضعیت افراد مختلف با هم متفاوت است و چنانچه در انجام ورزش ها با مشکلی مواجه شدید، باید ورزش را قطع کرده و از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

در اینجا چند نوع ورزش برای بهبود میگرن پیشنهاد می کنیم

  • قدم زدن یا دویدن به مدت ۳۰ دقیقه در روز و حداقل سه بار در هفته. هنگامی که بدن شما طی چند ماه در این وضعیت قرار بگیرد، با افزایش اکسیژن، مواد مغذی و افزایش توانایی فیزیکی، می توانید کاهش در حملات میگرن را تجربه کنید.
  • به ورزشی که به آن علاقه دارید بپردازید، مانند: تنیس، بسکتبال، والیبال، بیسبال و یا فوتبال.
  • می توانید به میزان پنج بار در هفته دوچرخه سواری کنید.