از سیب زمینی بیشتر بگوییم

سیب زمینی از جمله مهمترین مواد در برنامه غذایی مردم سراسر جهان است و به همین خاطر سیب زمینی در بیشتر خانه ها به طور معمول و فراوان نگهداری می شود اما گاهی اوقات به علت عدم اطلاع از روش های نگهداری و پخت و پز آن میزان زیادی از این ماده مغذی دور ریخته می شود. از این ماده ارزشمند با رعایت این نکات بهینه تر استفاده کنید.

روش های بهینه استفاده از سیب زمینی

  • برای نگهداری مناسب و جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی بهتر است آن را در تاریک ترین قسمت خانه و یا در انباری داخل یک جعبه چوبی قرار دهید و روی آن را با شن بپوشانید. اگر برای این مدل نگهداری نیز دیر شده و سیب زمینی ها جوانه زده اند حتما قبل از استفاده کل جوانه، چه قسمت داخلی و چه قسمت بیرونی آن را با چاقو جدا کنید.
از سیب زمینی بیشتر بگوییم
سیب زمینی
  • معمولا زمانی که سیب زمینی پخته می شود پوستش ترک بر می دارد برای این که از این عمل جلوگیری کنید پس از جوش آمدن آبی که سیب زمینیها در آن قرار دارد، آب را خالی کرده و روی آن ها را با برس کمی روغن بمالید.
  • سیب زمینی پخت را باید همان روز استفاده کنید اما اگر احیانا سیب زمینی از قبل پخته در یخچال داشتید برای برگرداندن طعم اولیه آنها در یک لیتر آب یک قاشق سوپ خوری سرکه ریخته و سپس سیب زمینیها را به مدت چند دقیقه در آب قرار دهید. بعد آنها را خارج کرده و برای گرم کردن در فر بگذارید.
  • اگر فرصت کمی برای پختن این ماده غذایی دارید می توانید از داخل سیب زمینیها یک میخ یا پیچ تمیز را رد کنید. آهن به دلیل آن که هادی بسیار خوبی است گرما را به سرعت به مغز سیب زمینی هدایت کرده و موجب پایین آمدن زمان آپز شدن آنها می شود.
  • فرم سرخ کرده این ماده غذایی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر استفاده می شود. برای سرخ کردن سیب زمینیها نیز بهتر است آنها رو پوست کنده سپس به قطعات دلخواه خرد کنیم و به مدت یک ساعت در آب سردی که با یک قاشق سرکه مخلوط شده قرار دهید. سپس آنها را آب کشی کرده و کاملا با حوله خشک کنید. دمای مناسب برای سرخ کردن سیب زمینی دمایی است که به محض قرار دادن قطعه های سیب زمینی در روغن، در اطراف آن کف تولید شده و سیب زمینیها از کف ماهیتابه جدا شوند.