استفاده از ماست برای درمان عفونت مخمر

عفونت های مخمری یک مشکل رایج و مزاحم هستند که اغلب افراد برای درمان آن نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. قارچ کاندیدا آلبیکانس ، عامل اصلی این عفونت است. عفونت های مخمری ناشی از عدم تعادل سطح اسید در بدن، استفاده از آنتی بیوتیک، رژیم غذایی، دیابت و عوامل محیطی است. دانستن راه های خانگی، از جمله استفاده از ماست برای درمان عفونت مخمر راهی عالی برای مقابله با این عفونت معمول است.

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد نحوه استفاده از ماست برای درمان عفونت مخمر صحبت خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

استفاده از ماست برای درمان عفونت مخمر

چرا استفاده از ماست برای درمان عفونت مخمر موثر است؟

استفاده از ماست یک رویکرد موثر و قوی برای درمان عفونت های مخمر است. هنگامی که تعادل نرمال اسیدی بدن به هم می خورد، مخمر رشد می کند. مخمر و باکتری ها اسید را دوست ندارند و بازسازی این تعادل طبیعی یکی از مکانیسم هایی است که ماست بر مبنای آن عمل می کند.

باکتری طبیعی، باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس ، برای بدن مناسب است و در داخل روده و واژن یافت می شود. این باکتری با شکر موجود در رژیم غذایی ارتباط دارد و در واقع به مخمر حمله می کند. عملکردهای باکتری روی شکر باعث تولید پراکسید هیدروژن از طریق فرایند شیمیایی به نام تخمیر می شود. بنابراین با ترمیم سطوح PH و تولید پراکسید هیدروژن، ماست یک سلاح قدرتمند علیه عفونت های مخمر ایجاد می کند.

نحوه استفاده از ماست برای درمان عفونت مخمر چگونه است؟

ماست یک ماده غذایی محبوب است و می تواند در داخل و خارج از بدن به طور موثر برای درمان عفونت مخمر استفاده شود.

استفاده داخلی

خوردن ماست به صورت روزانه مفید است و تعادل اسید را در بدن متعادل نگه می دارد. هنگامی که با عفونت مخمر مواجه شدید، مصرف خود را از این ماده افزایش دهید و به هر وعده مقداری ماست اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند تا مخمر کاندیدا را در داخل روده و همچنین سایر قسمت های بدن نابود کنید. روده ها با عرضه سالم لاکتوباسیلوس و PH طبیعی بدن بازسازی می شوند.

استعمال خارجی

مخمر دوست دارد در مکان هایی با رطوبت، خیسی و گرمای بالا رشد و تکثیر کند. مکان های رایج رشد مخمرها بین انگشتان پا، چروک های پوست، مهبل (واژن) و بین گونه ها و زیر بغل می باشد.

مقدار مناسبی ماست را بر روی منطقه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت حداقل یک ساعت در محل باقی بماند. سپس آن را پاک کنید. این روند را سه بار در روز برای یک هفته تکرار کنید و علائم شما باید درمان شوند. در مورد عفونت های جدی تر لازم است ماست در طول شب بر روی ناحیه آسیب دیده باقی بماند. در مورد عفونت منطقه واژن و کشاله ران می توانید روش زیر را نیز امتحان کنید:

  • ماست خالص نعنایی را در فریزر تا زمانی که تقریبا یخ بزند قرار دهید.
  • سپس یک تامپون را به طور کامل با ماست بپوشانید و قبل از خوابیدن آن را داخل واژن قرار دهید.
  • صبح آن را خارج نمایید.
  • مراحل اضافی را در بخش استفاده خارجی برای تسکین کامل دنبال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تامپون را به طور کامل با ماست پوشانیده اید و مقداری ماست را به دهانه واژن بمالید.
  • صبح آن را بشویید و کاملا خشک کنید.

از چه نوع ماستی برای درمان عفونت مخمر استفاده کنیم؟

ماست ساده و خانگی برای این کار مناسب است. اطمینان حاصل کنید که انواع غیر شیرین و بدون طعم ماست برای این کار استفاده کنید. شکر اضافه شده فقط مشکل را پیچیده می کند. بهتر است روی برچسب  محوصل را بخوانید و از ماست حاوی لاکتوباسیلوس فعال برای این کار بهره ببرید. این امر ضروری است.

چقدر ماست برای درمان عفونت استفاده کنیم؟

یک قاعده کلی این است که حداقل یک بار در روز یک کاسه کوچک ماست بخورید. در هنگام مبارزه با عفونت مخمر، مصرف خود را افزایش دهید. ماست یک غذای سالم است و افزایش مقدار مصرف آن در زمان درمان عفونت اجتناب ناپذیر است. هنگام استفاده از آن بر روی پوست، اطمینان حاصل کنید که منطقه را به طور کامل پوشش دهید تا لایه ای ضخیم روی پوست را بپوشاند. اطمینان حاصل کنید که فراتر از مرز قرمزی پوست را هم با ماست بپوشانید، زیرا این منطقه بیرونی است که قارچ هنوز در آن جا در حال رشد است.

سایر درمان های خانگی برای عفونت مخمری

سیر

این غذای طبیعی دارای مزایای سلامتی فوق العاده مثبت است. سیر دارای خواص ضد قارچی است و در مبارزه با عفونت های مخمر عالی است. ۲ الی ۳ حبه سیر را در یک وعده عذایی بخورید یا سیر را در ناحیه آسیب دیده بمالید. برای مناطقی که به شدت آسیب دیده اند ، سیر خرد شده را له کرده و به آرامی بر روی ناحیه مورد نظر بمالید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای نیز یک عامل قوی ضد قارچی است. چند قطره از آن را روی یک تامپون بریزید و به مدت۳۰ دقیقه تا یک ساعت درون واژن قرار دهید. شما همچنین می توانید روغن درخت چای را در دیگر نواحی آسیب دیده نیز استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب با بازسازی تعادل اسید طبیعی در بدن و هم چنین با دارا بودن خواص ضد قارچی به عنوان نوعی درمان عمل می کند. یک فنجان از این ماده را به یک وان آب گرم اضافه کنید و حداقل ۲۰ دقیقه خودتان را درآن خیس کنید. اطمینان حاصل کنید که واژن و مناطق دیگر را کاملا پس از حمام خشک کنید.

زغال اخته

هم نوشیدنی و هم خود میوه زغال اخته قویا اسیدی هستند و مانع از رشد مخمرها و باکتری ها می شوند. برای مبارزه با عفونت های مخمر، یک لیوان از آن را در وعده صبحانه بنوشید. هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، اضافه کردن آب زغال اخته یا قرص آن حتی می تواند از شروع عفونت مخمر جلوگیری کند.