اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت یعنی برداشتن لایه های از پوست که آلودگی در آن ها جمع شده است. این کار به معنای لایه برداری سطحی پوست است. با انجام اسکراپ صورت، کرم های نرم کننده، ضد چروک و تفویتی بهتر وارد پوست شده و نتیجه بهتری را به همراه دارد.

انواع اسکراب صورت

اسکراب می تواند هم به وسیله روش های پزشکی مانند لیزر و میکرودرم و هم می تواند به وسیله مواد طبیعی و ماسک های مختلف انجام شود البته به تازگی محصولات مراقبت از پوست نیز با همین هدف تولید شده و به بازار عرضه شده است.

اسکراب صورت چیست؟
اسکراب صورت

اسکراب چه وقت نتیجه می دهد؟

به طور کلی عمل لایه برداری سطحی عملی است که باید در دراز مدت انجام شده و نتیجه آن نیز به زودی مشخص نمی شود متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند استفاده از روش های اسکراب با شدت زیاد می تواند روند درمان را سریعتر کرده و سرعت آن را بیشتر کنند به همین خاطر معمولا این افراد دچار ضایعه های پوستی می شوند. علاوه بر شدت استفاده از اسکراب، تعداد دفعات نیز مهم است. در صورتی که از روش های ملایم و اصولی این کار استفاده کنید نباید بیش از ۱ الی ۲ بار در هفته اسکراب کنید زیرا استفاده مکرر از این روش ها به همان اندازه مضر می باشد که شدت آن مضر است.

حتما باید بعد از لایه برداری سطحی از پوست از کرم های محافظتی استفاده کنید. در واقع پوست بعد از لایه برداری جمع شده و خود را آماده ساختن لایه ای نو و تازه می کند. در این حالت اگر در شرایط نامساعد محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد، می تواند دچار عوارض خطرناکی شود پس حتما بعد از اسکراب صورت از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. یکی از مهمترین عوارض مواجه پوست اسکراب شده با نور مستقیم خورشید، ایجاد لکه های سیاه به شکل آفتاب سوختگی بر روی لایه های عمقی پوست است.