اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان بر اثر تحقیقات مختلف و معتبر در جهان

اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان چقدر است؟ بسیاری از محققان در حال تلاش هستند که به این پرسش متداول در بین مردان و زنان پاسخ دهند. اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید و می خواهید نتایج تحقیقات بر روی اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان را بدانید ما را در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت همراهی کنید. خواندن این مقاله موجب می شود که از سایز و اندازه طبیعی اندام تناسلی در خودتان یا شریک زندگیتان اطمینان حاصل کنید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گستردگی اطلاعات، امکان مشاهده فیلم های مستهجن همیشه و همه جا در دسترس است. یکی از عوارض خطرناک این فیلم ها، نگرانی هایی است که بر اثر اغراق بیش از حد در آن ها، بین افراد شیوع پیدا می کند. در واقع افراد با دیدن این تصاویر، تصور می کنند که تمام جزئیات آن حقیقی است. در حالی که این فیلم ها تصویری اغراق شده را به شما نشان می دهند.

یکی از نگرانی هایی که به خصوص بین نوجوانان بعد از مشاهده این فیلم ها ایجاد می شود، نگرانی در مورد اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان است. این در حالی است که برای پاسخ به سوال طرح شده در ابتدای این مقاله، باید به مقالات و تحقیقات علمی رفرنس شود نه به فیلم ها و مجلات مستهجن.

اندازه متوسط یا اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان چقدر است؟

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله مطالعه اورولوژی (Urology)، که از تحقیق انجام شده بر روی ۸۰ مرد استخراج شده است، نتایج زیر ذکر شده:

  • اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان حدود ۸٫۸ سانتی متر (۳٫۵ اینچ) در حالت طبیعی است. (یعنی زمانی که نعوظ وجود ندارد)
  • اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان حدود ۱۲٫۹ سانتی متر (۵٫۱ اینچ) در هنگام نعوظ است.

این مطالعه همچنین نشان داد که اندازه آلت مردان در حالت عدم نعوظ (در حالت شل)، هیچ ارتباطی به اندازه آن در زمان نعوظ نداد. یعنی اگر اندازه آلت مردی در حالت عدم نعوظ کم است دلیلی ندارد که در حالت نعوظ نیز، آلت تناسلی او کوچک باشد. همچنین بین سن مردان و اندازه آلت تناسلی آن ها رابطه معنادار و عمیقی وجود ندارد.

این یافته ها در مورد اندازه آلت تناسلی در زمان نعوظ بر اساس تحقیق که بر روی ۲۰۰ مرد ترکی انجام شد به دست آمده است. بنابراین محققان دریافتند که اندازه آلت تناسلی در زمان شل بودن آلت، هیچ تاثیری بر اندازه آلت تناسلی در زمان نعوظ ندارد.

تحقیقی دیگری نیز در ژانویه سال ۲۰۱۴ برای تعیین اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان انجام شد. در این تحقیق که بر روی ۱۶۰۰ مرد آمریکایی انجام شد مشخص گردید که اندازه آلت تناسلی هیچ معیار مستقلی برای اندازه گیری ندارد و نمی توان سایز آلت تناسلی در این مردان را با هم مقایسه کرد.

در عوض اندازه آلت تناسلی در این مردان به صورت تک تک بررسی شد. نتایج به دست آمده از این تحقیق تقریبا قابل اعتماد است. اما از آن جا که اندازه آلت این مردان در زمان استفاده از کاندوم اندازه گیری شده بود، ممکن است استفاده نادرست از کاندوم کمی در اندازه ها خطا ایجاد کرده باشد. بر اساس این مطالعه نتایج زیر حاصل شد:

  • میانگین و اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان در حالت نعوظ ۱۴٫۲ سانتی متر (۵٫۶ اینچ) است.
  • میانگین دور آلت تناسلی در حالت نعوظ ۱۲٫۲ سانتی متر (۴٫۸ اینچ) است.

چه زمانی آلت تناسلی مرد خیلی کوچک است؟

به نظر پزشکان بهترین زمان برای اندازه گیری سایز آلت تناسلی مردان زمانی است که این اندام تقویت شده و نعوظ کامل توسط مداخلات پزشکی انجام شده است. بنابراین طبق تحقیقات منتشر شده در مجله اورولوژی که در آن اندازه آلت تناسلی در ۸۰ مرد که از نظر جسمی سالم بودند اما نعوظ شان توسط دارو انجام شده بود نتایج زیر حاصل شد:

  • فقط مردانی که آلتشان در حالت شل کمتر از ۴ سانتی متر (۱٫۶ اینچ)، و یا در حالت نعوظ کمتر از ۷٫۵ سانتی متر (۳ اینچ) است، کاندیدای عمل جراحی افزایش طول آلت تناسلی می باشند.

پس بنابر این تحقیق، اگر اندازه آلت تناسلی در حالت عادی کمتر از ۴ سانتی متر و در حالت نعوظ کمتر از ۷٫۵ سانتی متر باشد، یعنی اندازه آن در حالت طبیعی نیست.

تصور زنان در مورد اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان

نگرانی مردان در مورد اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان و انتظار همسرانشان از این موضوع تا حدودی غلط و نابجا است. در واقع نگرانی نادرستی در مورد عدم کفایت آلت تناسلی در بین مردان رواج دارد. این افراد تصور می کنند که همسرانشان آن ها را با دیگران مقایسه می کنند. این در حالی است که نگاه کردن به حالت تناسلی از بالا، یعنی موقعیتی که مردان به آلت تناسلی خودشان نگاه می کنند، نسبت به کسانی که به آن از رو به رو یا کنار نگاه می کننند، باعث می شود سایز آلت کمی کوچکتر به نظر برسد.

دیدن آلت تناسلی از این زاویه و مقایسه آن با آلت تناسلی دیگران، ممکن است این ایده نادرست و غلط را دامن بزند. بنابراین آنچه که زنان در مورد اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان می گویند، قابل درک و قابل اطمینان تر است.

یک مطالعه که در مجله بریتانیایی Urology International منتشر شده است، نشان می دهد، در حالی که ۸۵ درصد از زنان از سایز آلت تناسلی همسرانشان راضی بودند، اما مردان این احساس رضایت را نداشتند.

تقریبا نیمی از مردان در این مطالعه (۴۵٪) معتقد بودند که آلت تناسلی آن ها کوچک است. در عین حال محققان معتقدند که کوچک بودن آلت تناسلی به گونه ای که بتواند مشکل جنسی در مردان ایجاد کند، بسیار نادر است.

بر اساس یک مطالعه اعلام شده است که در حالی که بیشتر نگرانی های مردان در مورد طول آلت تناسلی است، زنان علاقه دارند که عرض این اندام در همسرانشان بیشتر باشد.

در این مطالعه که بر روی ۵۰ زن فعال از نظر جنسی انجام شد مشخص گردید که، برای ایجاد رضایت جنسی در زنان، عرض آلت تناسلی از طول آن اهمیت بیشتری دارد. در واقع از این ۵۰ نفر، ۴۵ نفر چنین نظری را داشتند.

مطالعه ای که در ژورنال PLOS ONE در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شده رویکرد جدیدی از درخواست زنان، از آلت تناسلی مردان موجب شد که مدل سه بعدی تهیه شود.

در این مدل، طول آلت های طراحی شده، از ۴ تا ۸٫۵ اینچ و عرض آن ها از ۲٫۵ تا ۷ اینچ است. این در حالی است که بر اساس مطالعات قبلی طول اندام تناسلی مردان آمریکایی در هنگام نعوظ ۶ اینچ (۱۵٫۲ سانتی متر) و عرض آن ها ۵ اینچ (۱۲٫۷ سانتی متر) است.

از بین ۳۳ مدل طراحی شده، ۷۵ درصد از زنان بر اساس نوع رابطه جنسی خود از مدل های خاصی استقبال کردند. این نتایج نشان داد که طول آلتی که زنان برای رابطه جنسی خود انتخاب می کنند، تنها کمی بالاتر از اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان است. بنابر نتایج حاصله بیشتر زنان آلت تناسلی که ۶٫۳ اینچ (۱۶ سانتی متر) طول و ۴٫۸ اینچ (۱۲ سانتی متر) عرض دارد را مناسب تشخیص دادند.

سایر مطالعات برای تعیین اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان

برای تعیین اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان مطالعات مختلفی انجام شده است. یکی از این مطالعات در سال ۲۰۰۱ منتشر شده که در آن اندازه آلت ۳۳۰۰ مرد جوان ایتالیایی بین سنین ۱۷ تا ۱۹ سال بررسی شد. در طی این تحقیق مشخص شد که متوسط طول آلت تناسلی در این گروه، در حالت شل ۹ سانتی متر (۳٫۵ اینچ) بود، و دور آن در همین حالت ۱۰ سانتی متر (۳٫۹ اینچ) بود.

مطالعه دیگری که بر روی ۳۰۱ مرد که از لحاظ جنسی سالم بودند انجام شد نشان داد که، اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان در کشورهای مختلف متفاوت است.

۱۶ مطالعه معتبر از سال ۱۸۹۹ بر روی تعیین اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان در کشورها مختلف انجام شده است. همه این تحقیقات محدوده اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان را تقریبا یکسان اعلام کرده اند. نتایج این ۱۶ تحقیق اطلاعات زیر را نشان می دهد:

  • میانگین طول آلت تناسلی مردان در جهان در حالت شل بین ۷ تا ۱۰ سانتی متر است.
  • میانگین دور آلت تناسلی مردان در جهان در حالت شل بین ۹ تا ۱۰ سانتی متر است.
  • میانگین طول آلت تناسلی مردان در جهان در حالت نعوظ ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر است.
  • میانگین دور آلت تناسلی مردان در جهان در حالت نعوظ حدود ۱۲ سانتی متر است.

نویسندگان مطالعات مختلف، پس از پایان تحقیقات خود به یک موضوع مشترک اشاره می کنند. آن ها معتقدند که هر روز بر تعداد مردانی که از اندازه دستگاه تناسلی خود رضایت ندارند افزوده می شود و هر روز نیز تعداد کسانی که به دنبال روش های بزرگ شدن آلت تناسلی هستند بیشتر می شود.

تحقیقات مختلف همچینین نشان می دهد که تصور اکثر افرادی که به دنبال جراحی برای بزرگش شدن آلت تناسلی شان هستند، در مورد اندازه طبیعی اندام تناسلی مردان اشتباه است. به طوری که در یک مطالعه که بر روی ۶۷ مرد ناراضی از اندازه اندام تناسلی خود انجام شد مشخصص گردید که اندازه اندام تناسلی هیچ کدام، به حدی کوتاه نیست که نیاز به عمل جراحی باشد.

تاثیر چاقی و سن بر روی اندازه آلت تناسلی

در سال ۲۰۱۵، محققانی در عربستان سعودی نتایج یک مطالعه بر روی ۷۷۸ مرد با متوسط سن ۴۳٫۷ (از ۲۰ سال تا ۸۲ سال) را منتشر کردند. افرادی که زیر ۱۸ سال بودند و یا به مشکلات مختلفی مانند بیماری Peyronies، انحنای مادرزادی، هیپوگنادیسم بالینی، و یا کسانی که در گذشته عمل جراحی بر روی آلت تناسلی انجام داده بودند از این مطالعه حذف شدند.

پس از القا نعوظ، محققان آلت تناسلی افراد شرکت کننده را اندازه گیری کردند و نتایج زیر حاصل شد:

  • طول آلت تناسلی آن ها حدود ۱۲٫۵۳ سانتی متر (۴٫۹ اینچ) بود. این طول از پوست بالای استخوان شرمگاهی تا نوک آلت تناسلی حساب شد.
  • طول آلت تناسلی آن ها حدود ۱۴٫۳۴ سانتی متر (۵٫۶ اینچ) بود. این طول از استخوان شرمگاهی تا نوک آلت تناسلی حساب شد.
  • دور آلت تناسلی آن ها نیز حدود ۱۱٫۵۰ سانتی متر (۴٫۵ اینچ) بود.

این پژوهشگران همچنین شاخص توده بدن مردان (BMI)، را اندازه گیری کردند. همبستگی کمی بین BMI بالا و کاهش طول آلت تناسلی آن ها در حالت نعوظ وجود داشت. بنابراین آن ها نتیجه گرفتند که مردان چاق به دلیل تجمع چربی در زیر پوست آلت تناسلی ممکن است، تصور کنند آلت تناسلیشان کوچک است.

این مطالعه همچنین نشان داد همبستگی ضعیفی بین افزایش سن و اندازه آلت تناسلی وجود دارد. این محققان اعلام کردند که تفاوت آلت تناسلی بین مردان ۷۰ و ۲۰ ساله کمتر از یک سانتی متر است.