انواع اختلالات اضطرابی

اضطراب به طور کلی به ترس یا نگرانی بیش از حد گفته می شود. با این حال، تمام انواع آن با هم یکسان نیستند. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد که همه آن ها حدود ۴۰ میلیون بزرگسال را در ایالات متحده تاثیر قرار داده اند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد انواع اختلالات اضطرابی صحبت می کنیم. علائم انواع اختلالات اضطرابی ممکن است با هم همپوشانی داشته باشند، اما عوامل ایجاد کننده آن ها متفاوت هستند.

انواع اختلالات اضطرابی

اختلال هراس

اختلال هراس شامل یک ترس ناگهانی و شدید است که همراه با علائم جسمی می باشد. حمله وحشت باعث ایجاد علائم زیر می شوذ:

  • افزایش ضربان قلب
  • درد قفسه سینه
  • تعریق
  • لرز
  • تهوع

افرادی که در معرض حمله هراس هستند ممکن است از مرگ و یا بدتر شدن بیمار ترس داشته باشند. حملات هراس در این افراد اغلب بدون هشدار رخ می دهد. این باعث می شود افراد مبتلا به اختلال هراس در ترس مداوم زندگی کنند.

ترس از مکان های شلوغ

Agoraphobia همان ترس از فضاهای باز است. ترس از مکانهای شلوغ اغلب باعث می شود بیمار از رفتن به یک مکان عمومی ترس داشته باشد. Agoraphobia معمولا در افراد مبتلا به اختلال هراس رخ می دهد. این به این دلیل است که آنها از رفتن به مکان هایی که در آن حمله ترس و وحشت به سراغشان می آید، ترس دارند.

اختلال اضطراب عمومی (GAD)

افراد مبتلا به GAD اغلب بیش از حد و بدون هیچ دلیلی نگران هستیند. آنها ممکن است در مورد پول، کار، رعایت بهداشت و یا مسائل دیگر نگران باشند. نگرانی این افراد آن قدر شدید است که ممکن است از آن خسته شوند. بعضی بیماران مبتلا به سردرد نیز هستند. آنها ممکن است قادر به تمرکز کردن بر روی وظایف کاری یا تکالیف مدرسه خود نباشند. این افراد به دلیل اضطراب معمولا وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند. علائم دیگر GAD عبارتند از:

  • کمبود خواب
  • تنش عضلات
  • احساس خستگی
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
انواع اختلالات اضطرابی
انواع اختلالات اضطرابی

اختلال وسواسی-اجباری (OCD)

افراد مبتلا به OCD نگرانی های ثابت دارند که نمی توانند آن ها را متوقف کنند. آن ها رفتارهای خود را بارها و بارها انجام می دهند تا حداقل برای مدت کوتاهی از اضطراب رهایی پیدا کنند. به عنوان مثال، کسی که به میکروب ها وسواس دارد، ممکن است دست خود را به طور مکرر و اجباری بشوید.

رفتارهای وسواسی افراد مبتلا به OCD یک ساعت بیشتر از یک ساعت در روز را به خود اختصاص می دهند. این روند باعث می شود که بیمار نتواند به درستی وظایف خود را انجام دهد. افراد مبتلا به OCD نمی توانند این عادت خود را ترک کنند. حتی زمانی که می دانند که زمان زیادی برای این رفتارها صرف می شود.

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

افراد مبتلا به PTSD یک رویداد وحشتناک را دیده یا تجربه کرده اند. جنگ، سوء استفاده و سایر انواع خشونت از جمله این رویدادها هستند. آنها از قرار گیری در مکان و موقعیت خاصی که آن ها را به یاد آن رویداد خاص می اندازد، اجتناب می کنند. افرادی که مبتلا به PTSD هستند دارای فلسفه ای از رویداد آسیب زا می باشند. افسردگی، احساس گناه و دیدن رویاهای وحشتناک نشانه های دیگری از PTSD هستند.

اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی همان چیزی است که باعث می شود فرد در شرایط اجتماعی خص خجالت بکشد. افراد مبتلا به این وضعیت، ترس شدیدی از تحقیر شدن در جامعه دارند. آنها ممکن است از سخنرانی کردن یا مشارکت در مدرسه، در محل کار و یا در کنار یکدیگر اجتناب کنند. اختلال اضطراب اجتماعی باعث می شود افراد احساس جدا شدن و تنهای داشته باشند. بعضی از افراد به دلیل این اختلال، حملات هراس دارند.