بادام شور بو داده

آجیل ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متنوع را تشکیل می دهند. طول عمر مفید بالا، حمل و نقل ساده و مواد مغذی غنی آنها، آجیل را به یک غذای ایده آل در رژیم غذایی سالم تبدیل می کند. بادام شور بو داده با داشتن چندین ماده غذایی کلیدی، راه حل موثری در حفظ سلامت شماست.

در این مطلب پیام سلامت درباره این مزایای کلیدی بادام شور بو داده صحبت می کنیم.

پروتئین

وزارت کشاورزی ایالات متحده بادام را به عنوان بخشی از گروه مواد غذایی پروتئینی طبقه بندی کرده است. بدن شما از پروتئین موجود در بادام شور بو داده استفاده می کند تا بافت خود را حفظ کند و از تجزیه بافت ها جلوگیری می کند که در اثر کمبود پروتئین ایجاد می شود، جلوگیری می کند.

از آنجایی که پروتئین در دستگاه گوارش شما نسبتا کند هضم می شود؛ تنقلات غنی از پروتئین مثل بادام شور بو داده و خرد شده می تواند در طول روز به شما در جهت حفظ انرژی کمک کند. بیک اونس (۲۸ گرم) بادام شور بو داده ۴۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان و ۳۳ درصد آن برای مردان را تامین می کند.

فیبر

یکی از دلایل استفاده از بادام شور بو داده و خرد شده میزان بالای فیبر موجود در آن است. خوردن غذاهای غنی از فیبر به شما کمک می کند تا شما احساس سیری کامل داشته باشید. فیبر شکم خود را پر می کند؛ اما محتوای کالری وعده های غذایی شما را افزایش نمی دهد.

فیبر همچنین به کاهش مدفوع شما برای مبارزه با یبوست کمک می کند و قند خون شما را پس از مصرف غذا متعادل نگه می دارد.

طبق گزارش دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، یک رژیم سالم ۲،۰۰۰ کالری باید حاوی ۲۸ گرم فیبر باشد. یک اونس از بادام شور به شما حدود ۳ گرم فیبر می دهد.

ویتامین E

بادام همچنین حاوی ویتامین E، یکی از مواد مغذی محلول در چربی است. ویتامین E شما را از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

رادیکال های آزاد یک کلاس شیمیایی هستند که پروتئین ها، DNA و غشاهای سلولی را اکسید می کنند. این اکسیداسیون یک شکل از آسیب های شیمیایی است و در قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد درازمدت به وقوع بیماری هایی مانند آب مروارید و سرطان کمک می کند.

طبق گفته موسسه لینوس پالینگ، یک اونس از بادام شور بو داده شده خشک، حاوی ۶٫۷۵ میلی گرم ویتامین E یا ۴۵ درصد از نیازهای روزانه ویتامین E شما است. روغن مغز بادام نیز حاوی ۷٫۳۶ میلی گرم ویتامین E در یک اونس است؛ که ۴۹ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین می کند.

منیزیم

بادام را به عنوان منبع منیزیم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این ماده معدنی ضروری به شما انرژی می دهد و آنزیم هایی را که شما به آن نیاز دارید، از سوخت های قابل استفاده از کربوهیدرات ها و چربی ها تامین می کند.

منیزیم همچنین بافت استخوانی را تشکیل می دهد تا بتواند اسکلت شما را قوی نگه دارد و نقش ارتباطات سلولی را ایفا می کند.

یک اونس از بادام شور بو داده حاوی حدود ۸۰ میلی گرم منیزیم است. طبق گفته موسسه لینوس پالین، این مقدار حدود ۱۹ درصد توصیه شده برای مصرف روزانه منیزیم برای مردان یا ۲۵ درصد برای زنان است.

ملاحظات

انتخاب بادام شور بو داده به عنوان یک منبع اصلی تغذیه، یک عیب بزرگ نیز دارد. و آن اینکه به طور کلی آجیل های شور باعث افزایش مصرف سدیم می شوند.

به گفته موسسه لینوس پالینگ، یک اونس از آجیل شور بو داده حاوی ۱۸۶ میلی گرم سدیم یا حدود ۱۲ درصد از مصرف روزانه سدیم شما است.

طبق گفته موسسه لینوس پالینگ، سدیم موجود در بادام شور، می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و رژیم غذایی پر نمک می تواند به وقوع بیماری قلبی کمک کند.

البته همه چیز به حساب و کتاب مصرف روزانه نمک شما بستگی دارد. اگر شما در مورد میزان مصرف سدیم خود نگران هستید؛ بادام بو نداده و خام گزینه بهتری است.