برنج قهوه ای

کاهش وزن بدین معنی است که سبک زندگیتان را طوری تنظیم کنید تا کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می کنید، بسوزانید. در حالی که شما می توانید کالری را از طریق فعالیت در طول روز و ورزش کردن کاهش دهید؛ مصرف مواد پرکالری می تواند موجب کاهش اثرات این فعالیت ها شود. برنج قهوه یک منبع متوسط کالری است و می تواند در رژیم غذایی سالم و متعادل کاهش وزن استفاده شود. با این مطلب مجله پیام سلامت همراه ما باشید.

برنج قهوه با کالری متوسط

برنج غذای اصلی دارای نشاسته در بسیاری از فرهنگ ها است. بنابراین جای تعجب نیست که اکثر کالری های آن از کربوهیدرات ها به دست می آید. یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده دارای ۵۲ گرم کربوهیدرات است که به میزان ۱۹۶ کالری از کل ۲۴۸ کالری یک فنجان برنج قهوه ای را شامل می شود.

اگرچه کربوهیدرات ها ممکن است دارای کالری زیاد باشند، اما آنها انرژی بیشتری برای ماهیچه ها فراهم می کنند. بنابراین کربوهیدرات در برنج قهوه ای می تواند سطح انرژی شما را برای کاهش کالری در طول تمرینات ورزشی حفظ کند. همچنین مقدار کمی پروتئین در برنج قهوه ای – حدود ۶ گرم – به همراه با ۲ گرم چربی دریافت خواهید کرد.

مزایای کاهش وزن با فیبر

آنچه که برنج قهوه ای را از برنج سفید متمایز می کند محتوای فیبر آن است. این ویژگی عمدتا در میان جوانه و بخش قهوه ای از هر دانه برنج یافت می شود که برای برنج سفید برداشته می شود. فیبر سلامت کلی شما را با داشتن مزایایی اعم از کلسترول پایین تر حفظ می کند. فیبر همچنین برای کاهش وزن مفید است، زیرا فیبر به شما کمک می کند احساس سیری کامل کنید. بنابراین کمتر احتمال دارد که گرسنه شوید. یک فنجان برنج قهوه ای دارای ۳ گرم فیبر است؛ که کمی بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه فیبر برای زنان و ۸ درصد برای مردان است.

شواهد اثر برنج قهوه ای بر کاهش وزن

علاوه بر مزایای فیبر بر کاهش وزن، برخی شواهد علمی وجود دارد که برنج قهوه ای به طور خاص برای کنترل وزن بهتر شرایط مناسبی را محیا می کند. یک مطالعه منتشر شده در “مجله بین المللی پزشکی پیشگیری” در سال ۲۰۱۴ گزارش داد که تعویض برنج سفید با برنج قهوه ای به اندازه کافیمنجر به تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن شده است.

محققان دریافتند که طی دوره شش هفته این مطالعه، افرادی که برنج قهوه مصرف کرده اند، وزن خود را کاهش داده اند. اندازه دور کمر و حجم کلی آنها کاهش یافته است و حتی ممکن است از طریق کاهش فشار خون، به سلامت قلب و عروق خود نیز کمک کرده باشند.

برنج قهوه ای در رژیم غذایی کاهش وزن

اگرچه برنج قهوه ای شایسته حضور در برنامه غذایی شما است. اما لازم است میزان مناسب آن برای شما اندازه گیری شود و به نصف فنجان تا یک فنجان برسد. از آنجایی که این ماده غذایی دارای کالری متوسط محسوب می شود، میزان درست مصرف آن می تواند موجب کاهش وزن شود.

برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود به عنوان پایه ای برای کاسه سبزیجات استفاده کنید. شما می توانید آن را با سبزیجات مورد علاقه خود را به صورت خام، سرخش ده و یا بو داده مصرف کنید. همچنین برنج قهوه را می توان با پروتئین های ناب، مانند میگو یا سینه مرغ، تقویت کنید. همینطور می توانید یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده را به یک سوپ سبزی اضافه کنید تا آن را به یک وعده غذایی کامل تبدیل کنید.