بهبود عملکرد نیمکره راست مغز

اکثر مردم دوست دارند خلاق تر باشند. شما ممکن است حس کنید که شما یک استعداد بی رویه یا توانایی خلاق دارید، اما مطمئن نیستید که آن چیست. نیمکره راست مغز شما مرکز خلاقیت در نظر گرفته می شود. فعالیت هایی مانند موسیقی، هنر و استفاده از تخیل عموما به عنوان فعالیت های نیمکره راست مغز مطرح می شوند. شما می توانید خلاقیت و تخیل خود را تحریک کنید و بهروری خود را از طریق تمرینات خاصی که بر بهبود عملکرد نیمکره راست مغز متمرکز است به حداکثر برسانید. برای آشنایی با این تمرینات همراه ما باشید.

مرحله ۱

به یک برنامه راهنمای تصویر سازی یا مدیتیشن گوش دهید. به گفته ماریله زدنک، در کتاب تجربه قسمت راست مغز: یک برنامه خوببرای آزاد کردن قدرت تصور شما، وقتی که آرامش پیدا می کنید، درک درست تری از بخش راست مغز پیدا می کنید. شما می توانید برنامه های مدیتیشن یا تصویر سازی را به صورت آنلاین یا از بیشتر کتاب فروشی ها خریداری کنید.

مرحله ۲

یاد بگیرید که با یک ابزار بازی کنید.

آواز بخوانید یا نواختن یکی از آلات موسیقی را فرا بگیرید. با توجه به گفته روانشناس تری لیلز در کتاب راز هدایت طوفان های زندگی، گوش دادن به موسیقی یا اجرای موسیقی باعث تحریک قشر شنوایی سمت راست مغز می شود و منجر به افزایش خلاقیت می شود.

مرحله ۳

در یک کلاس هنری شرکت کنید. حتی اگر فکر می کنید که هیچ گونه توانایی هنری ندارید، طراحی یا حتی کشیدن یک تصویر می تواند سمت راست مغز را تشویق کند تا بیشتر فعال شود. با توجه به نظر زدنک، هنرهای دستی و فعالیت های هنری متمرکز بصری مانند مجسمه سازی یا ترسیم، موجب بهبود عملکرد نیمکره راست مغز می شود.

مرحله ۴

سرگرمی های خلاقانه ای از قبیل بافندگی، تکه دوزی، قلاب دوزی، خیاطی یا فعالیت های دیگری که تمام توجه و تمرکز شما را جذب می کند، انجام دهید. پیدا کردن یک الگوی بافتنی و یا کشف یک ایده، خود الهام بخش تخیل شما است. تمرکز بر ایجاد یک محصول نهایی زیبا، بخش خلاقانه و مفهومی سمت راست مغز را تشویق می کند.

مرحله ۵

نوشتن یا نقاشی کردن با استفاده از قسمت غیر غالب بدن (قسمتی که معمولا برای انجام فعالیت ها از آن استفاده نمی کنید) را تمرین کنید. به گفته لوسیا کاپاچیون نویسنده کتاب قدرت دست دیگر شما: دوره ای در پیوند هوش داخلی سمت راست مغز، دست غیر غالب شما به طور کلی نیمکره راست مغز شما را کنترل می کند. تحریک سمت راست مغز از طریق نوشتن یا نقاشی با دست دیگر شما می تواند به شما در ارتباط با سمت خلاق، بصری و احساسی کمک کند.