بهترین روغن های برای درمان جای زخم

صرف نظر از سن، بسیاری از ما، مجموعه ای از زخم ها، که برخی بر اثر آکنه ، برخی بر اثر سوختگی، برخی بر اثر خراش، و برخی دیگر از برش جراحی پدید آمده اند را بر روی بدن خود داریم. هنگامی که پوست به طور جدی آسیب دیده است، متاسفانه فقط با سحر و جادو است که می توان زخم را به طور کامل ناپدید کرد. اما روغن های ضروری می تواند به شما در درمان جای زخم ، کاهش و روشن شدن زخم به طور طبیعی کمک کنند.

قبل از اینکه نزد دکتر بروید و در مورد درمان با لیزرهای گران قیمت، کرم های حاوی مواد مصنوعی مانند هیدروکینون که در حال حاضر مشخص شده است، سرطان زا می باشند صحبت کنید، و یا از تزریق فیلر که بسیار دردناک است و هر چند ماه یک بار نیاز به تکراردارد، استفاده کنید و یا از کرم کورتیزون با اثرات جانبی مخرب آن برای درمان جای زخم بهره ببرید، سعی کنید از اسانس های سالم و طبیعی زیر استفاده نمایید.

روغن های طبیعی مفید برای درمان جای زخم

روغن هلیکروسوم

در ذیل به فواید استفاده از روغن هلیکروسوم اشاره شده است.

بسیاری از مردم ممکن است شکایت کنند که عصاره هلیکروسوم گران است. اما باید بدانند که این اسانس یکی از موثرترین اسانس ها برای درمان جای زخم است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای جلوگیری از پیری پوست و همچنین کمک به بازسازی پوست آسیب دیده می باشد. این روغن ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد عفونی کننده است. بنابراین می تواند در بهبود زخم موثر باشد. اسانس هلیکروسوم یکی از بهترین داروهای خانگی برای کاهش علائم کشش پوست می باشد.

روغن تخم هویج

اسانس دانه هویج یکی از بهترین روغن های ضروری برای مبارزه با چین و چروک پوست است. و به این دلیل محبوب است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در درمان آفتاب سوختگی موثر است و یک تقویت کننده پوست می باشد  و به طور کلی تونر پوست است.

روغن کندر

روغن کندر به بازسازی سلول ها کمک می کند و در کاهش اثر زخم و علائم کشش موثر می باشد، و نیز یکی از بهترین اسانس ها برای درمان اگزما است.

روغن اسطوخدوس

جای تعجب نیست که مردم برای درمان بسیاری از بیماریهای پوستی خود از این ضد باکتری و ضد قارچ استفاده می کنند. زیرا در تشکیل سلول های سالم پوست و کمک به بهبود زخم ها،آکنه ها ، چروک ها، پسوریازیس، و دیگر بیماریهای التهابی بسیار موثر می باشد.

روغن رزماری

روغن رزماری به سبب خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی می تواند به طیف وسیعی از بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت، آکنه، و زخم ها کمک کند. همچنین می تواند خشکی پوست شما را بین برده و باعث درخشش آن شود.

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل با تحریک سلول های گیرنده بویایی در پوست شما باعث پیشرفت تکثیر سلولی و بهبود زخم ها می شود. تکثیر سلولی سبب از بین رفتن سلولهای مرده و قدیمی و جایگزین شدن سلول های جدید می شود که خود کمک به درمان جای زخم می کند.

روغن نارنج

روغن نارنج به ساخت سلولهای جدید پوست کمک می کند و حالت الاستیک آن را حفظ می کند علائم زخم و کشش را بهبود می بخشد این نیز یکی از بهترین روغن های ضروری برای آکنه و زخم ها می باشد.

روغن ماندارین (روغن نارنگی)

روغن ماندارین یا اسید اسکوربیک موثر که گاهی اوقات روغن نارنگی نامیده می شود. به دلیل ویتامین C موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده و باعث ساخت سلولهای جدید پوستی شده و از پوست حفاظت می کند. این روغن بافت اسکار را تحت کنترل دارد.

روغن لیمو

این روغن به دلیل خواص ضد باکتریایی و همچنین ویتامین C موجود در آن کاملا مناسب برای آکنه و جلوگیری از تشکیل آکنه جدید بر روی پوست می باشد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای از آن جهت که دارای خواص ضروری است و پتانسیل بهبود پوست های خشک، پسوریازیس و اگزما را دارد، در بسیاری از محصولات پوست این روغن را می توان دید.

روغن بابونه

روغن بابونه به لحاظ داشتن قدرت درمان جای زخم روی پوست و بهبود بریدگی و کبودی و کمک به این گونه زخم ها جهت جلوگیری از آلوده شدن آنها در مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی موجود می باشد.

روغن مریم گلی

از روغن مریم گلی به منظور کاهش اثر زخم وعلائم کشش پوست، به عنوان یک ماده قوی در لوازم آرایشی استفاده می گردد.

روغن دانه نسترن

روغن دانه نسترین به روشن شدن زخم، کاهش چین و چروک و بازسازی پوست کمک می کند تا پوست دوباره به رنگ طبیعی خود بازگردد. این روغن روی افرادی که دارای زخم گسترده بودند مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج قابل توجهی داشت.

روغن Tamanu

ازاین روغن به عنوان بهترین روغن شفابخش برای پوست استفاده می گردد. از آن در بهبود زخم و کاهش علائم زخم با ترویج بافت جدید و تشکیل پوست سالم استفاده می گردد.

روغن بهار

روغن بهار برای درمان بسیاری از بیماریهای پوستی ضد التهابی و در درمان انواع اگزماها و زخم ها موثر می باشد.

بهترین روغن های برای درمان جای زخم
بهترین روغن های برای درمان جای زخم

برای درمان جای زخم تازه چگونه از این روغن ها استفاده کنیم؟

موثرترین راه برای درمان زخم، تازه و مرطوب نگه داشتن زخم به وسیله این روغن ها می باشد.

یک ترکیب آرام بخش از این روغن ها برای زخم

اگر شما دارای پوست بسیار حساس هستید و می خواهید یک ترکیب برای پوست خود داشته باشید بهترین روش این است که از ترکیب روغن ها به یک ترکیب ملایم برسید. موارد زیر را امتحان کنید.

  • یک قاشق غذا خوری روغن دانه گل رز
  • یک قاشق غذا خوری روغن بهار
  • یک قاشق غذا خوری روغن tamanu

بسیار بعید است که شخصی نسبت به این ترکیب واکنش آلرژیک داشته باشد. آنها را در یک بطری ترکیب کنید و به آرامی با انگشتان دست به روی پوست خود بمالید و با یک حوله کاغذی روغن اضافی را از سطح پوست بردارید.

اگر نیاز به ترکیب قوی تر دارید می توانید از ترکیب زیر استفاده کنید.

  • نصف فنجان روغن دانه گل رز
  • ۲۰ قطره روغن کندر
  • ۲۰ قطره روغن اسطوخودوس
  • این هم ملایم است و هم موثر

ترکیبات ساده روغن ها برای درمان جای زخم

این ترکیب گران قیمت می باشد اما یک راه حل کامل برای درمان زخم بدون نیاز به هرگونه مرطوب کننده و یا محصولات مراقبت از پوست دیگر می باشد. نصف فنجان روغن دانه گل رز با ۲۰ قطره از روغن هلیکروسوم را مخلوط می کنیم. به عنوان یک نرم کننده دو بار در روز روی زخم خود قرار می دهیم.

یک ترکیب قوی برای زخم

  • نصف فنجان روغن دانه گل رز
  • ۱۵ قطره روغن هلیکروسوم
  • ۱۵ قطره روغن ماندارین
  • ۱۰ قطره روغن درخت چای

از آنجا که این ترکیب حاوی روغن مرکبات است بهتر است برای محافظت از پوست در شب استفاده شود. این ترکیب در درمان آکنه و زخم جدید که در آن باکتری فعال وجود دارد، مفید می باشد.

محققان ترکیبی از روغن چمن سنبل هندی، روغن نارگیل و روغن ریحان پیدا کرده اند که در برابر آکنه ها نسبتا موثر است.

در هر صورت استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده و یا ترکیب نصف فنجان روغن نارگیل به همراه ۴۰ قطره روغن ریحان و مالیدن آن هر روز صبح بر روی پوست و پاک کردن چربی اضافی برای درمان جای جوش بسیار مفید می باشد.