بسیاری از انواع سبزیجات به طور کامل با مرغ جفت می شوند. زیرا مرغ به طور طبیعی دارای طعم ملایمی است و با بسیاری از سبزیجات خوشمزه تر می شود. اسفناج، سیب زمینی شیرین، بروکلی و جیکاما به خصوص جزء بهترین سبزیجات برای مصرف در کنار مرغ هستند. این سبزیجات با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غنی شده اند. اما تعداد کمی کالری را به بدن ارائه می دهند. با استفاده از روش های سالم پخت و پز، چربی و کالری سبزیجات کمتر می شود.

در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم در مورد بهترین سبزیجات برای مصرف در کنار مرغ صحبت کنیم.

بهترین سبزیجات برای مصرف در کنار مرغ

اسفناج

اسفناج را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد می توانید در کنار مرغ مصرف کنید. با اسفناج خام و تمام سبزیجات مورد علاقه خود سالادی درست کنید و آن را با یک سینه مرغ کبابی به عنوان یک وعده کم کالری مصرف کنید. اگر اسفناج گرم را ترجیح می دهید، ابتدا مرغ پخته شده را خرد کرده و سپس در کنار اسفناج آن را تفت دهید. نصف فنجان اسفناج پخته حداقل ۲۰ کالری دارد. استفاده از این مقدار اسفناج، ۱۰ درصد از نیاز بدن به کلسیم که برای قوی کردن استخوان ها مفید است و همچنین ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C که برای تقویت سیستم ایمنی مفید است را فراهم می کند. با مصرف نصف فنجان اسفناج، دو برابر نیاز روزانه بدنتان به ویتامین A تامین می شود. ویتامین A برای سلامت چشم و افزایش قدرت بینایی حیاتی است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین را به طور کامل بشویید، آن را در فویل قرار دهید و در حالی که مرغ را آماده می کنید، آن را کنار مرغ در فر قرار دهید. هنگامی که سیب زمینی شیرین به طور کامل پخته شد، فویل را باز کنید و آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. سیب زمینی شیرین خود را با دارچین، شهد آگوا و عسل پر کنید تا شیرینی اش اضافه شود. سیب زمینی شیرین یکی از بهترین منابع تامین کننده پتاسیم است.

رعایت میزان مصرف توصیه شده از پتاسیم برای تعادل مایعات بدن به صورت طبیعی ضروری است. این تعادل فرایندی است که برای تنظیم ریتم قلب ضروری است. طبق گفته محققان موسسه لینوس پالینگ، شما هر روز ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارید. یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط که حدود ۴ اونس وزن دارد حدود ۵۵۰ میلی گرم پتاسیم را برای بدن فراهم می کند. کل سیب زمینی شیرین ۴ اونسی با پوست حاوی ۳ گرم فیبر است که بیش از ۱۰ درصد از نیازهای روزانه بدن یک فرد دارای رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری را تامین می کند.

بهترین سبزیجات برای مصرف در کنار مرغ
بهترین سبزیجات برای مصرف در کنار مرغ

کلم بروکلی

اگر نیاز به یک سبزی دارید که زود پخته شود، بروکلی را در مایکروویو قرار دهید و آن را کنار مرغ سرو کنید. اگر می خواهید عطر و طعم بیشتری به آن بدهید، فلفل تازه و دیگر ادویه جات را به آن اضافه کنید. ۱/۲ فنجان کلم بروکلی بخار پز شده حدود ۲۵ کالری دارد. شما از این مقدار کلم بروکلی بیش از سه چهارم از نیازهای روزانه بدنتان به ویتامین C را دریافت می کنید. علاوه بر این، بروکلی دارای مقدار کمی از مواد معدنی مانند کلسیم و آهن است. آهن ماده معدنی است که در حمل اکسیژن در بدن نقش دارد.

جیکاما

حیکاما یک نسل از خانواده سیب زمینی است ولی رنگ آن قهوه ای روشن است. قبل از مصرف باید پوست آن را به خوبی بشویید تا خاک و آلودگی روی سطح آن از بین برود. سپس آن را با پوست به صورت ورقه ورقه درآورده و روی مرغ بگذارید. سپس نمک و ادویه اضافه کرده و خوراک را داخل فر بگذارید. البته این سبزی را به صورت خام نیز می توانید استفاده کنید. نصف فنجان  جیکامای خام حداقل ۲۵ کالری و ۳ گرم فیبر دارد. همان مقدار از این سبزی شامل ۲۰ درصد نیازهای روزانه بدن به ویتامین C و ۲ درصد نیازهای روزانه بدن به آهن است.