بهترین مواد برای تقویت قلب چیست؟

قلب مهمترین عضو بدن است. در صورتی که این عضو به درستی کار نکند می تواند در کارکرد سایر اندام ها اختلال ایجاد کرده و منجر به مرگ شود. یکی از امراض شایع قلب ضعیف شدن آن است. ضعف قلب موجب می شود عمل خون رسانی به اعضا کند شده و بی حالی عمومی را به همراه داشته باشد. ضعیف شدن قلب همچنین در بعضی مواقع ( مثلا زمانی که فرد بدون اطلاع از بیماری و ضعف خود ورزش های سنگین انجام دهد ) منجر به مرگ ناگهانی نیز می شود. شما می توانید با برخی از مواد قلب خود را تقویت کرده و از خطرات احتمالی آن در امان باشید در این مطلب می توانید با بهترین مواد برای تقویت قلب آشنا شوید.

مواد غذایی مفید برای تقویت قلب

اولین ماده ای که شما می توانید به همراه سایر گیاهان که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد استفاده کنید، عسل است. این ماده با ارزش علاوه بر تقویت حافظه، قلب را نیز قوی می کند.

بهترین مواد برای تقویت قلب چیست؟
تقویت قلب

سیر به عضلات قلب نشاط می بخشد و جریان خون را منظم می کند. این ماده همچنین می تواند در پیری زودرس که نتیجه غلظت و فساد خون است موثر باشد و طول عمر را زیاد می کند.

شربت بنفشه با طبع سرد و تر خود جهت برطرف کردن گرفتگی قلب مفید است. از این ماده حداکثر تا ۵ مثقال در روز باید استفاده کرد مصرف بیش از حد شربت بنفشه می تواند قلب را ضعیف کند.

بیدمشک ماده ای با طبع سرد و تر است و می تواند در باز کردن مجرای بینی و مرطوب کردن آن مفید باشد. خواص دیگر این ماده تقویت کنندگی قلب و ملین طبع است. حتی بوییدن گل و عرق این ماده نیز برای تقویت مجاری بینی مفید است.

شربت گاو زبان برای تقویت قلب مفید است. برای تهیه این شربت ۲۰۰ گرم گل گاو زبان را با یکصدم گرم بادرنجویه مخلوط کرده و با یک لیتر آب جوشانده و سپس از صافی رد کنید و آب آن را با یک کیلو شکر قوام آورید.

حسن تبه صمغی است که در آتش انداخته و بخور می دهند. بهترین نوع این ماده سفید مایل به سرخ آن است. خواص این ماده تقویت کننده قلب، درمان امراض سینه و سرفه های مرطوب و نشاط بخشی است. حداکثر میزان مصرف روزانه این ماده دو مثقال یا ده گرم می باشد.