بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست

ساده ترین راه برای به دست آوردن پوست سالم، خوردن یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب است. هنگامی که شما غذاهای سالم می خورید، پوستتان آن را نشان خواهد داد. رژیم غذایی فاقد مواد مغذی می تواند باعث خشکی پوست و یا تغییر رنگ آن شود و اگر یک رژیم غذایی ناسالم را به طور مدام تکرار کنید می تواند به بیماری های جدی تری مثل جوش، آکنه، اگزما، پسوریازیس منجر شود. پس مشکلات مزمن پوست به طور مستقیم با رژیم غذایی شما مرتبط است. اگر می خواهید پوست زیبا و بدون مشکلی داشته باشید این مطلب با عنوان بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست را در پیام سلامت دنبال کنید.

مجموعه ای از بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست

محصولات لبنی

محصولات لبنی کم چرب، منابع عالی از ویتامین A، که یکی از اجزء مهم برای سلامت پوست است می باشند. ویتامین A برای رشد سلول های پوست ضروری است و قرار دادن مقدار کافی از این ماده در رژیم غذایی می تواند پوست را قوی و انعطاف پذیر کند. ماست کم چرب نیز حاوی باکتری است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. هضم سالم می تواند تمام مواد مغذی که مصرف می کنید را توسط بدن، و پس از آن توسط پوست جذب کند. اگر شما مبتلا به دیابت یا مشکلات تیروئیدی هستید خوردن موادی سرشار از ویتامین A مثل لبنیات را به شما توصیه می کنیم زیرا بدن شما می توانید بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل کند.

بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست
بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست

تمشک، زغال اخته، توت فرنگی و آلو

تمشک، زغال اخته، توت فرنگی، آلو و میوه هایی با محتوای آنتی اکسیدانی بالا، از پوست ما در برابر رادیکال های آزاد که به صورت روزانه در معرض آن قرار دارد، محافظت می کند. رادیکال های آزاد از چیزهایی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا آلودگی می آیند، و مسئول آسیب رساندن به پوست و پیری آن هستند. غذاهای دیگر که منابع خوب آنتی اکسیدان هستند مانند کنگر فرنگی، لوبیا (سفید، قرمز و چیتی)، آلو و گردو می باشند.

ماهی قزل آلا، روغن کانولا و دانه کتان
اسیدهای چرب ضروری به حفظ سلامت غشای سلولی کمک می کنند. منابع خوب امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶ که همان اسیدهای چرب ضروری هستند عبارتند از ماهی قزل آلا، گردو، روغن کانولا و دانه کتان. اسیدهای چرب ضروری در برابر التهاب بدن را تقویت کرده و برای قلب و عروق نیز مفیدند.

بوقلمون، ماهی تن، آجیل، گندم، کلوچه، غلات و حبوبات

سلنیوم یک نوع آنتی اکسیدان است. همانطور که قبلا هم گفته شد، آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد می پردازند و حتی ممکن است در برابر آفتاب سوختگی نیز موثر باشند. محققان در دانشگاه ادینبورگ نشان دادند که زمانی که سطح سلنیوم در بدن بالا باشد، سلول های پوست، کمتر آسیب اکسیداتیو ( آسیب هایی که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برند )، خواهد دید.

چای سبز
چای سبز خواص ضد التهابی داشته و از غشای سلولی محافظت می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۰ نشان داده که چای سبز ممکن است خطر آسیب های حاصل از اشعه UV خورشید، که خطر ابتلا به سرطان پوست را به همراه دارد را کاهش می دهد. چای سبز مملو از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها (ضد التهاب) می باشد.