بهترین میان وعده های شبانه چه هستند؟

میان وعده ها یکی از مهمترین علل چاقی و ایجاد چربی اضافه هستند. میان وعده هایی نظیر کیک های خامه ای، نوشیدنی های شیرین، پفک، چیپس و … قاتل تناسب اندام هستند اما گاهی اوقات پیش می آید که هوس خوردن چیزی را در سر داریم. این موضوع علی الخصوص در آخر شب می تواند یک زنگ خطر باشد. خوردن این میان وعده های سنگین آن هم در آخر شب واقعا می تواند شما را چاق کند پس چه کنیم و چگونه وقتی هوس خوردن یک خوراکی را داریم این هوس را برطرف کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت استفاده از چه میان وعده هایی برای شب بلامانع است. با ما همراه شوید.

میان وعده های شبانه

شکلات تلخ

تصور غلطی در مورد شکلات وجود دارد و آن این است که شکلات باعث چاقی می شود این در حالی است که شکلات های شیرنی غنی شده با قند موجب چاقی می شود ولی شکلات تلخ ( شکلات بالای ۷۰ درصد) فاقد قند بوده و حاوی آنتی اکسیدان بسیاری است که منجر به کاهش فشار خون، بهبود حساسیت به انسولین، مبارزه با التهاب و بهبود خلق و خوی می شود.

بستنی موز و توت فرنگی

نترسید منظورمان بستنی های سنتی حاوی چربی و قند نیست. شما می توانید موزهای بسیار رسیده که نمی توانید جلو مهمان بگذارید را با توت فرنگی خرد کنید و به مدت ۴ ساعت در فریزر بگذارید سپس آن ها را قبل از آب شدن درون غذا ساز بریزید و انقدر با دستگاه بزنید تا حالت کرمی پیدا کند. این بستنی بسیار خوشمزه و کم کالری است.

بهترین میان وعده های شبانه چه هستند؟
بهترین میان وعده های شبانه چه هستند؟

پسته

پسته خام یا با پوست به دلیل آن که زمان بیشتری برای خوردنش صرف می کنید پس کمتر استفاده شده و کالری کمتری به بدن می رساند علاوه بر این پسته حاوی فیبر، بیوتین، ویتامین B6، تیامین، فولات، چربی های اشباع نشده و استرول های گیاهی است که همه این ها بسیار مغذی هستند.

ماست بستنی میوه ای

علاوه بر بستنی های میوه ای که در بالا توضیح داده شد می توانید از بستنی هایی که با ماست تهیه شده است و در بازار موجود است استفاده کنید این بستنی ها به دلیل آنکه چربی بسیار کم و پروتئین بالایی دارد ارزش غذایی زیادی دارد.