بهترین و بدترین حالت های خواب برای سلامتی شما

همه ما می دانیم که خواب خوب شبانه برای سلامتی ما بسیار حیاتی است، اما آیا می دانستید که حالت های خواب ممکن است بر روی سلامت عمومی شما تاثیر بگذارد؟ آیا مهم است که شما تمام شب را بر روی معده بخوابید؟ پاسخ ها تعجب آور است!!!

بسیاری از مردم تعجب می کنند وقتی می شنوند که  حالت های خواب می تواند به درد کمر یا گردن کمک کرده و یا حتی مشکلات معده را به وجود آورند در این مقاله بدترین و بهترین حالت های خواب برای بدن را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

یکی از بدترین حالت های خواب خوابیدن بر روی معده است

بهترین و بدترین حالت های خواب برای سلامتی شما
حالت های خواب

این وضعیت به دلیل اینکه در شکل طبیعی ستون فقرات منحنی ایجاد می کند برای کمر و گردن خطرناک است. خواب بر روی معده بر روی مفاصل و ماهیچه ها نیز فشار وارد کرده و موجب درد، بی حسی و سوزن سوزن شدن آن ها می شود. اگر نمی توانید به حالتی غیر از این حالت بخوابید یک متکا زیر لگن، یک متکا بین زانو ها و یک متکا نیز زیر سر قرار دهید تا از برگشتن روی معده جلوگیری کنند.

موقعیت بهتر برای خوابیدن، دراز کشیدن به پشت است

بهترین و بدترین حالت های خواب برای سلامتی شما
حالت های خواب

در حالی که خوابیدن به پشت بهتر از خواب روی معده است اما  هنوز هم دارای اشکالاتی است اگر شما مستعد خروپف و یا مبتلا به آپنه خواب هستید هرگز به پشت نخوابید. در ماه های پایانی بارداری نیز باید برای جلوگیری از فشار رحم بر روی ستون فقرات، عضلات پشت و عروق بزرگ، که می تواند جریان خون در اطراف بدن شما را کاهش دهند، از خوابیدن به این حالت اجتناب شود. اگر شما از درد پشت رنج می برند، توصیه می شود به جای یک بالش بین زانو های از یک حوله لوله شده استفاده کنید.

بهترین حالت، خوابیدن به پهلو است

بهترین و بدترین حالت های خواب برای سلامتی شما
حالت های خواب

۶۳ درصد آمریکایی ها ترجیح می دهند به پهلو بخوابند. در این موقعیت باید پاها کمی به سمت سینه خم شود و یک حوله و یا متکای کوچک، در بین زانو قرار داده شود. این مدل خوابیدن باعث می شود راه های هوایی باز شود و بدن منطبق با ستون فقرات قرار گیرد.

اخیرا یک مطالعه در دانشگاه استونی بروک انجام شده است که نشان می دهد: خواب در موقعیت های جانبی، در مقایسه با خواب در پشت و یا روی معده، ممکن است به طور موثر تر موجب از بین رفتن مواد زائد مغز شود. این عمل شانس ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر بیماری های عصبی را کاهش می دهد. این یافته در مجله علوم اعصاب jneurosci در جولای ۲۰۱۵ منتشر شده است.