بهترین کفش برای کمر درد

هنگامی که شما راه می روید، پاهای شما در واقع مانند کمک فنر، جذب کننده شوک و فشار وارد بر بدن شما هستند. در نتیجه شما باید کفشی را انتخاب کنید که با سبک پیاده روی شما و همینطور شکل پاهای شما منطبق باشد. کفش هایی که در حال حاضر داشته اید را بررسی کنید. اگر آنها در درجه اول در پاشنه پا و یا در لبه داخلی دچار فرسایش شده اند، شما نیاز به حمایت اضافی در قوس کف پای خود دارید. همچنین اگر سایش عمدتا در لبه های خارجی کفش باشد، شما نیاز به انعطاف پذیری و آسایش بیشتری دارید. در این مطلب پیام سلامت به راهنمایی در انتخاب بهترین کفش برای کمر درد می پردازیم.

مشکلات رایج

مردم اغلب فکر می کنند که کفشی که آن را دوست دارند؛ از نظر سایز و اندازه برای آنها ناراحت کننده است. به یاد داشته باشید که پای شما باید به خوبی و راحتی در کفش جای بگیرد. ناراحتی اولیه معمولا به قسمت دیگری از بدن شما مثل کمر منتقل می شود. پس یک کفش خوب کفشی است که از همان مرتبه اول که می پوشید، در آن احساس خوبی داشته باشید.

انتخاب کفش برای کمر درد

اگر مطمئن نیستید که سبک پیاده روی شما چگونه است؛ می توانید به یک فروشگاه محلی کفش مراجعه کنید. چراکه معمولا فروشندگان کفش به صورت تجربی در این زمینه اطلاعات خوبی دارند و می توانند در انتخاب منساب به شما کمک کنند.

همچنین فراموش نکنید که پا، قلب دوم شماست. پس به آن اهمیت بیشتری بدهید. در این زمینه اجتناب از خرید کفش های ارزان و بی کیفیت بسیار مهم است. به جای خرید چند جفت کفش ارزان، یک جفت کفش با کیفیت بخرید. همینطور هنگام خرید، راحتی کفش را بر ظاهر آن اولویت بدهید.

همچنین  توجه به نوع فعالیت شما نیز در انتخاب کفش موثر است. مثلا بوت های دارای پنجه فلزی ممکن است در کارگاه بسیار مفید باشند؛ اما برای یک پیاده روی معمول و طولانی مدت خسته کننده و ناراحت هستند.

همینطور اگرچه کفش های پاشنه بلند زیبا و چشمگیر هستند؛ اما فقط برای موارد معدودی مثل مهمانی مناسب است؛ و استفاده طولانی مدت از آن برای سلامت کمر و گردن مضر است.

در نهایت پیشنهاد دیگر این است که در صورت نامناسب بودن کف کفش، استفاده از کفی های طبی را فراموش نکنید. البته قابل توجه است که کفی های نامناسب و غیر استاندارد نیز خود دارای مضراتی هستند. پس اگر کفش ارزان قیمتی خریده اید، حداقل در انتخاب کفی مناسب دقت بیشتری کنید.