بودن در فضای باز

شما به طور غریزی می دانید که خارج شدن از منزل باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و حس کنید که سرشار از زندگی هستید. به هر حال، با بودن در فضای باز شما احساس شادی بیشتر، سلامت بدنی و آرامش ذهنی می کنید.

اما خبر خوب این است که این فقط یک احساس نیست؛ زیرا مزایای سلامتی ناشی از بودن در فضای باز توسط بسیاری از تحقیقات علمی تایید و پشتیبانی می شود. در واقع، شرکت در فعالیت های جدید در فضای باز و زمانی که تمایل دارید، نه تنها موجب شادتر شدن و سلامت ما می شود، بلکه می تواند مانع افسردگی و اضطراب شود.

در این مقاله پیام سلامت سه علت تایید شده علمی که چرا بودن در فضای باز برای سلامت احساسی، جسمی و روحی و تندرستی شما مفید است آورده شده است.

۱٫ بودن در فضای باز شما را شادتر می کند

مطالعات زیادی نتیجه گیری می کنند که بودن در طبیعت باعث آرامش عمومی فرد می شود. به طور خاص، محققان دانشگاه the University of Essex نتیجه گیری کرده اند که تنها ۵ دقیقه تمرین کردن در فضای طبیعت سطح عزت نفس و خلق و خوی فرد را افزایش می دهد. برای جوانان، بودن در فضای باز می تواند چشم انداز آنها را در زندگی بهبود بخشد.

یک نظرسنجی از سوی the Nature Conservancy نشان داد ۹۰ درصد از نوجوانان سنین ۱۳ تا ۱۸ سال زمانی که وقت بیشتری در فضای باز می گذرانند، نسبت به زمانی که در خانه بازی های ویدئویی انجام می دهند یا ساعت ها با تلفن هوشمند خود وقت گذرانی می کنند، کمتر احساس تنش و استرس می کنند.

این یافته ها برای بزرگسالان نیز صادق است. در حقیقت، حتی داشتن پنجره هایی در اداره که کارکنان را قادر می سازد محیط اطراف خود را ببینند، باعث کاهش سطح استرس در محل کار و افزایش رضایت شغلی می شود.

۲٫ بودن در فضای باز شما را هوشمندتر می کند

فراتر از ارتقای سطح سلامت عمومی، بودن در طبیعت می تواند منجر به سطح هوشمندی بالا نیز شود. محققان دانشگاه University of Michigan دانش آموزانی را یافتند که تمایل به صرف زمان بیشتری در طبیعت داشتند. این دانش آموزان در آزمون حافظه در مقایسه با کسانی که قبل از انجام آزمون مشابه تنها در یک خیابان شهر قدم زدند، ۲۰ درصد نتیجه بهتری به دست آوردند.

احتمالا این امر تنها به دلیل دقت زیاد آکادمیک که این بچه ها هر روز درگیر آن می شوند نیست؛ بلکه مرتبط با میزان زمانی که آنها در فضای باز می گذرانند است که آنها را دقیق تر و متمرکز نگه می دارد؛ و کارشناسان با این امر موافقند. در واقع، بچه ها و نوجوانانی که به طور منظم در فعالیت های فضای باز شرکت می کنند؛ سطح تمرکز آکادمیک در آنها افزایش می یابد.

به طور مشابه، گروهی از بزرگسالان که در یک سفر به بیابان شرکت کردند، در مقایسه با افرادی که مشارکت نداشتند، در آزمون حل مسئله بهبود ۵۰ درصدی داشتند. در واقع، نتایج نشان می دهد اگر زمان بیشتری را در محیط های طبیعی بگذرانیم بهبود شناختی می تواند صورت بگیرد.

۳٫ در طبیعت بدن شما قوی تر می شود

دریافت مقادیر سالم ویتامین D از خورشید یکی از مهم ترین مزایای سلامتی بودن در فضای باز می باشد؛ و اثرات مثبت آن بسیار زیاد است. در حقیقت، علاوه بر برنزه شدن، افزایش مصرف ویتامین D می تواند تراکم استخوان و رشد سلولی را تقویت کرده، موجب کاهش التهاب شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

علاوه بر این، محققان Ohio State University به این نتیجه رسیده اند که رفتن به فضای باز می تواند برای سلامت چشم شما بسیار مفید باشد. به طور خاص، افرادی که هر روز دو ساعت را در خارج از منزل می گذرانند، چهار برابر کمتر احتمال دارد که به نزدیک بینی دچار شوند. اشعه خورشید هم چنین می تواند قدرت بازسازی را افزایش دهد، همان طور که محققان University of Pittsburgh دریافته اند، بیمارانی که تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار می گیرند، در معرض نور طبیعی، سریع تر بهبود می یابند.

قبل از اینکه بخواهید به فضای باز بروید

پس از مواجه شدن با حقایقی که در بالا گفته شد، شما احتمالا مشتاق کشف طبیعت و رسیدن به سلامت و شادی بیشتر شده اید. اما قبل از اینکه بیرون بروید، یک لحظه زمان بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که از نظر فیزیکی و ذهنی آمادگی کامل و پوشش مناسب را برای یک ماجراجویی در فضای باز دارید.

بدون توجه به مقصد خود، اطمینان حاصل کنید که شما یک کیت کمک های اولیه و تجهیزات مناسب برای فعالیت خود دارید. اگر قصد پیاده روی دارید، مقدار زیادی آب، تنقلات، بارانی و نقشه خوبی از منطقه را تهیه کنید و به همراه داشته باشید.

وبسایت های زیادی هستند که نه تنها به بازدیدکنندگان نقشه های قابل پیگیری دقیق ارایه می دهند؛ بلکه هم چنین یک منبع عالی برای پیدا کردن مسیرهای پیاده روی هستند که مناسب توانایی و سطح مهارت شما می باشد. علاوه بر این، اگر سفر شما شامل زمین خشن یا جاده ای باشد، مطمئن شوید که لاستیک های ماشین شما می توانند از عهده مسیر برآیند.

پیدا کردن فعالیت های جدید در فضای باز گزینه های بی پایان و پر باری را برای شما فراهم می کند. در نهایت، مهم نیست که شما چه کاری انجام دهید، فقط از منزل خارج شوید و از فضای باز لذت ببرید. می شنوید؟ این صدای طبیعت است که شما را فرا می خواند.