بیماران دیابتی می توانند نارگیل بخورند

دیابت حکم اعدام نیست که شما را از هر چیزی محروم کند. اما اجرای یک برنامه زندگی سالم برای زندگی با دیابت حیاتی است؛ و مدیریت رژیم غذایی شما نقش مهمی در این روند دارد. هنگامی که شما آموخته اید که چگونه غذاها (به ویژه کربوهیدرات ها) بر میزان قند خون تاثیر می گذارند؛ می توانید مواد غذایی مانند نارگیل تازه را ارزیابی کنید و تخمین های دقیقی در مورد اینکه به چه مقدار و چه زمانی می توانید آن را مصرف کنید، داشته باشید.

در این مطلب پیام سلامت می خواهیم درباره میزان و روش مصرف نارگیل در افراد مبتلا به دیابت با شما صحبت کنیم.

جواب این سوال بله و خیر مطلق نیست

در گذشته مدیریت دیابت عمدتا بر اجتناب از غذاهای پرچرب متمرکز بود. اما متخصصین پزشکی در حال حاضر درک دقیقی از چگونگی تاثیر مواد غذایی بر قند خون دارند و راهنمایان تغذیه بیماران دیابتی از فهرست ساده مواد غذایی برای مدیریت خوردن غذا استفاده می کنند؛ و در عوض تأکید بر مدیریت کل مصرف کربوهیدرات شماست.

این موضوع شامل پیشگیری پیشتر از مصرف کربوهیدراتهایی که به آرامی هضم می شوند نسبت به آنهایی که به سرعت هضم می شوند، است. این روش کمک می کند تا از تغییرات عمده در سطح قند خون جلوگیری شود. برنامه ریزان رژیم غذایی به میزان فیبر نیز توجه می کنند؛ چراکه که جذب کربوهیدرات و قندها را از مواد غذایی شما کاهش می دهد.

کربوهیدرات ها و نارگیل

مصرف نارگیل تازه مقدار کمی از کربوهیدرات های مورد نیاز روزانه را تامین می کند. البته اغلب از نارگیل به عنوان چاشنی در کنار سایر خوراکی ها استفاده می شوند. چراکه به دلیل خاصیت جامد بودنش، مصرف خالص آن باعث خسته شدن فک می شود. یک قطعه نارگیل ۲ اینچ در نیم اینچ، سایز مناسبی برای یک میان وعده روزانه است. ارقام اداره کشاورزی ایالات متحده برآورد می کند که کل کربوهیدرات این مقدار نارگیل ۶٫۹ گرم یا تقریبا ۲ درصد از میزان مورد نیاز روزانه است؛ که از آن ۶٫۹ گرم، تنها ۲٫۸ گرم به شکل قند است.

فیبر نارگیل

مهم است که بدانید، نارگیل منبع استثنایی فیبر رژیمی است. به همین دلیل، در واقع، فیبر نارگیل به شکل کپسول بسته بندی شده و به عنوان یک مکمل سلامت برای افرادی که به اندازه کافی در غذای خود فیبر مصرف نمی کنند، به فروش می رسد.

در نظر بگیرید که همان بخش کوچک از میان وعده نارگیل تازه. حاوی ۴٫۱ گرم فیبر رژیمی است؛ که ۱۶ درصد از RDA شما را کامل می کند؛ و در حالی که فیبر زیادی را به شما می دهد، فقط ۲ درصد از کربوهیدرات روزانه را تامین می کند و در نتیجه انتخاب هوشمندانه ای برای اکثر افراد مبتلا به دیابت است.

ملاحظات دیگر

با این حال، ملاحظات دیگری وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. نارگیل از چربی های زیاد، به خصوص چربی های اشباع شده بالا تشکیل شده است. بنابراین اگر شما با وزن خود در حال مبارزه هستید، بهتر است براحتی آن را نخورید.

از سوی دیگر، این چربی ها می توانند مثبت باشند؛ و در ترکیب با فیبر عمل هضم را آهسته کرده تا احساس سیری بیشتر برای مدت بیشتری داشته باشید. این نکته به نوبه خود به این معنی است که شما کمتر به میان وعده های غذایی تمیال پیدا می کنید و این به کاهش وزن و مدیریت قند خون شما کمک می کند.

به طور کلی، مصرف نارگیل تازه یک گزینه مناسب برای افراد دیابتی است. و اگر نارگیل تازه نداشته باشید، یک اونس نارگیل خشک شده معادل یک مربع نیم در ۲ اینج است. در نهایت از نارگیل های فراوری شده با شکر که در سوپرمارکت ها فروخته می شود اجتناب کنید؛ و از میزان توصیه شما برای مصرف فراتر نروید.