دکتر زهرا رمضانی  با اشاره به اینکه بیماری‌های مختلفی از طریق استخرهای عمومی منتشر می‌شوند، گفت: رعایت بهداشت فردی دقیق و کامل در استخرها می‌تواند مانع بروز بسیاری از بیماری‌های ناشی از حضور در استخرهای عمومی شود.

این  متخصص پوست و زیبایی اظهار کرد: بیماری‌های منتقله مختلفی از جمله تب تیفویید، اسهال، عفونت چشمی، لیپتوسپیروزیس، کرم‌های حلقوی، عفونت‌های پوستی، بیماری خارش، عفونت‌ سینوس‌ها، عفونت گوش و گلو می‌تواند از یک فرد بیمار به سایرین منتقل شود.
وی افزود: عفونت‌های ویروسی و قارچی مانند عارضه خارش پای شناگران، عفونت چشم، گوش، گلو و بینی، عفونت‌های بخش فوقانی دستگاه تنفس و عفونت‌های روده‌ای از دیگر مشکلات استخرهای عمومی هستند.
این متخصص پوست و زیبایی ضمن تأکید بر استفاده از توالت و بهره‌گیری از دوش آب گرم و صابون قبل از ورود به استخر، گفت: از خوردن، آشامیدن و جویدن آدامش در محدوده استخر اکیداً خودداری شود.
وی تصریح کرد: خوردن آب استخر به علت آلودگی میکروبی و شیمیایی چه عمدی و چه سهوی، خطرناک است و باید از آن پرهیز کرد.
رمضانی با اعلام اینکه عدم شستشوی موها پس از شنا منجر به صدمه زدن به موها خواهد شد، ادامه داد: گرما و آفتاب تابستان نیز موجب تشدید صدمات و خشکی مو خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید قبل از ورود به استخر بدن را با یک شوینده مناسب شستشو داد، خاطرنشان کرد: بعد از دوش گرفتن و قبل از ورود به محدوده استخر، حتماً باید از حوضچه‌های ضدعفونی عبور کرد.
این متخصص پوست و زیبایی در پایان بر استفاده شناگر از وسایل اختصاصی شنای خود تأکید کرد.