بیماری های ناشی از نوشیدن آبجو

آبجو یک نوشیدنی الکلی ساخته شده توسط تخمیر دانه ها، مانند جو و گندم است؛ و معمولا با طعم های مختلف ساخته می شود. به طور معمول آبجو حاوی مقدار کمتری الکل به نسبت شراب یا سایر مشروبات الکلی است. نوشیدن آبجو در حالت اعتدال ممکن است مسائل بهداشتی چندانی نداشته باشد؛ با این حال، مصرف بیش از حد این نوشیدنی ممکن است سبب بروز انواع مشکلات سلامتی شود. با توجه به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، این مشکلات ممکن است با مصرف بیش از یک یا دو لیوان آبجو در روز اتفاق بیفتد. در این مطلب پیام سلامت به بررسی بیماری های ناشی از نوشیدن آبجو می پردازیم.

سیروز کبدی

سیروز کبدی نوعی بیماری کبدی است که با زخم شدید بافت های کبد مشخص می شود. طبق نظر فیلیس بالچ، نویسنده کتاب “Prescription for Nutritional Healing.”، این وضعیت باعث کاهش عملکرد کبد می شود؛ که در نتیجه توانایی این عضو را برای فیلتر کردن زباله های سمی از جریان خون کاهش می دهد. همچنین جریان بلوک های صفرا به روده را مسدود می کند، که این مشکل می تواند جذب ویتامین های محلول در چربی را از منابع غذایی کاهش دهد. مصرف بیش از حد آبجو و سایر انواع الکل یکی از علل اصلی سیروز کبدی است.

سرطان

به گفته انجمن سرطان آمریکا، مصرف مزمن و بیش از حد آبجو با ابتلا به چند نوع سرطان مرتبط است. به طور خاص، نوشیدن آبجو ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، کولون، پستان، کبد و حنجره را افزایش دهد. با این حال، خطر ابتلا به سرطان با مصرف الکل های دیگر مانند مشروب و نیز یکسان است. همچنین خطر ابتلا به سرطان دهان، حنجره و گلو ممکن است از طریق مصرف همزمان دخانیات افزایش یابد. چراکه الکل ممکن است به عنوان یک حلال عمل کرده و جذب مواد شیمیایی مضر را موجود در تنباکو را افزایش دهد.

جراحات و صدمات

با توجه به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، جراحات ناشی از تصادف، خطرات سلامتی قابل توجهی را در ارتباط با مصرف نوشیدنی های الکلی نشان می دهد. مصرف بیش از حد آبجو ممکن است منجر به اختلال در قضاوت و کاهش سرعت واکنش شود؛ که این امر ممکن است خطر ابتلا به حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری، آسیب های سلاح گرم، سقوط و سوختگی را افزایش دهد.

علائم ترک آبجو

متوقف کردن مصرف آبجو یا سایر انواع الکل بعد از استفاده سنگین یا طولانی مدت ممکن است منجر به بروز علائم شود که بر سلامت شما تاثیر می گذارد. اگر چه بعضی از افراد نشانه های کم خونی را پس از ترک تجربه می کنند؛ اما فرآیند ترک آبجو می تواند برای دیگران دردناک و حتی گاهی به طور بالقوه کشنده باشد. با توجه به گزارش Balch، اضطراب، خستگی، افسردگی و تحریک پذیری یکی از شایع ترین علائم ترک است؛ و عوارض شدید شامل توهم، تشنج، کما و مرگ است. در نتیجه بهتر است ترک اعتیاد به الکل را با روش های درست و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.