تأثیرات مثبت اعتیاد به اینترنت

اشاره به جنبه های مثبت یک اعتیاد، به نظر می رسد یک تناقض باشد. اعتیاد به طور کلی مضر است؛ و باعث آسیب رساندن به روابط، کار، آموزش و سلامت فرد می شود. اعتیاد به اینترنت می تواند همین نوع آسیب را به دنبال داشته باشد و منجر به نادیده گرفتن خانواده، دوستان و تعهداتی مانند کار و مدرسه شود. با این حال، اینترنت دارای مزایای فراوانی است و بخشی از زندگی روزمره است که برای اخبار، اطلاعات، تحقیق، ارتباطات و روابط استفاده می شود.

گسترش دانش فرد

اینترنت به شما امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی را از سراسر جهان می دهد و به شما امکان انجام تحقیقات و معاملات تجاری را دهید. کاربران اینترنت می توانند به طیف گسترده ای از اطلاعات با دسترسی به کتابخانه های بین المللی، موزه ها و مدارس دست یابند. بسیاری از اینترنت برای کشف محیط اطراف خود و برنامه های تعطیلات، رزرو ماشین، هتل و رزرواسیون هواپیما استفاده می کنند. بانکداری آنلاین شما را قادر می سازد که امور مالی خود را به صورت روزانه ردیابی کنید و بدون استفاده از کاغذ، صورتحساب های خود را پرداخت کنید. مدارس استفاده از اینترنت را در برنامه درسی، برای بهبود واژگان و عادات مطالعه دانش آموزان توصیه می کنند؛ و دانش آموزان احساس می کنند که آنها بخشی از جهان گسترده تری هستند. کودکان برای انجام پروژه های پژوهشی مدرسه و البته اغلب برای سرگرمی، بازی ها و ارتباطات از اینترنت استفاده می کنند. به گفته نویسندگان کتاب “برنامه های کاربردی اینترنت از نوع II استفاده از فناوری در آموزش و پرورش،” استفاده از اینترنت در مدارس دانش آموزان را قادر می سازد تا از تکنولوژی برای ایجاد یک محیط یادگیری “پر از اشتیاق و انگیزه” استفاده کنند.

سهولت ارتباط

ایمیل، وبلاگ ها، انجمن ها و اتاق های گفتگو به کاربران اینترنت امکان برقراری ارتباط با خانواده و دوستان را سریع تر و راحت تر از هر زمان دیگری در طول تاریخ می دهد. سهولت اشتراک گذاری عکس با دیگران، راحتی ارسال ایمیل، حتی استفاده از اینترنت برای برقراری تماس تلفنی، همه مزایای اینترنت هستند. کار کردن از طریق  از طریق اینترنت کار بسیاری از شرکت ها را تغییر داده است و به آنها اجازه می دهد برای افراد در مناطق دور افتاده شغل ایجاد کنند. اینترنت حتی سود کاهش ترافیک ساعت پیک و کاهش هزینه های رفتن به سر کار، مانند هزینه حمل و نقل را نیز افزایش می دهد.

روابط

در حالی که اعتیاد به اینترنت می تواند به روابط شخصی در صورت استفاده همیشگی از آن برای انجام دادن کارها به جای ارتباط خانواده و دوستان صدمه بزند. اینترنت می تواند روابط قوی را به دلیل توانایی برقراری راحت ارتباط ایجاد کند. یکی دیگر از جنبه های شگفت انگیز اینترنت، امکان ایجاد دوستی های جدید با افرادی در سراسر جهان است که می توانید آنها را از طریق چت روم و انجمن های گفتگو مشاهده کنید. شما می توانید گروهی را پیدا کنید که به منافع شما علاقه مند هستند، این موارد می تواند ادبیات، مسافرت، آشپزی، مذهب، مشکلات بهداشتی و یا هر چیز دیگری باشد. کاربران اینترنت با به اشتراک گذاری ایده ها و همکاری با دیگران به صورت آنلاین توانایی ایجاد یک شبکه از دوستان در سراسر جهان را دارند که منافع و ایده های آنها را به اشتراک می گذارند.