تأثیر مصرف ماهی بر روی میل جنسی

میل جنسی اصطلاحی است که برای توصیف میل به رابطه جنسی یا غریزه جنسی به کار برده می شود. در مردان، میل جنسی عمدتا توسط تستوسترون کنترل می شود. اما منبع اصلی کنترل میل جنسی در زنان به راحتی قابل شناسایی نیست. زیرا میل جنسی زنان بیشتر از مردان به نوسانات آسیب پذیر است. متخصصان اغلب مشکلات موجود در صمیمیت، خلق و خوی و سلامت جسمانی، را علت کاهش میل جنسی در زنان می دادند. در حالی که غذا نیز می تواند کمی بر روی این میل تاثیر گذارد باشد. یک رژیم غذایی پر از ماهی و غذاهای دریایی می تواند تاثیر مثبتی بر روی میل جنسی شما داشته باشد. ما را در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت همراه کنید تا تأثیر مصرف ماهی بر روی میل جنسی را درک کنید.

تأثیر مصرف ماهی بر روی میل جنسی

غذا و میل جنسی

در یک مقاله منتشر شده در MSNBC در مورد غذا و میل جنسی که توسط متخصص روانشناسی بالینی دکتر Lynn Edlen-Nezin نوشته شده است، توضیح داده شده که برخی از مواد مغذی به ویژه غذاهایی که برای قلب مفید هستند مانند ماهی می توانند باعث افزایش میل جنسی شما شوند. برای لذت بردن از رابطه جنسی، مردان و زنان نیاز به گردش خون سالم دارند. قلبی که سالم باشد گردش خون را در سراسر بدن سالم می کند و می تواند احساسات را در طول رابطه جنسی افزایش دهد.

بنابراین می توان گفت که تأثیر مصرف ماهی بر روی میل جنسی از روی تاثیر آن بر سلامت قلب ناشی می شود.

آرژینین

آرژنین یک اسید آمینه است که بدن برای تولید اکسید نیتریک از آن استفاده می کند. در اندام تناسلی، اکسید نیتریک برای گسترش عروق خونی استفاده می شود. کاهش این ماده در مردان می تواند در توانایی آن ها برای ایجاد نعوظ تداخل ایجاد کرده و در زنان نیز توانایی تحریک شدن را محدود کند. ماهی هایی که حاوی آرژنین هستند شامل ماهی سالمون، ماهی کاد و ماهی هالیبوت هستند.

روی

روی با سطح تستوسترون در خون مرتبط است. کمبود متوسط آن طبق یک مقاله منتشر شده در سال ۱۹۹۷ که توسط پزشک متخصص طب شرقی دکتر Walter Eddy انجام شده است می تواند در عملکرد مناسب جنسی در مردان دخالت کند و منجر به کم شدن تعداد اسپرم شود. روی با رشد جنسی سالم در اوایل زندگی نیز مرتبط است. یکی از راه های دریافت میزان توصیه شده از روی، که در مردان ۱۱ میلی گرم و در زنان ۸ میلی گرم است، خوردن ماهی می باشد. ماهی کاد شامل ۰٫۵ میلی گرم، سالمون حاوی ۱ میلی گرم، ساردین حاوی ۳ میلی گرم و ماهی تن شامل ۰٫۸ میلی گرم از این ماده معدنی می باشد.

ملاحظات مهم در مورد تأثیر مصرف ماهی بر روی میل جنسی

مهم است که هر نوع غذایی که استفاده می کنید را در آرامش بخورید. بر اساس نتایج یک مقاله که در سال ۲۰۰۳ توسط Robert Keith منتشر شده است، یک رژیم غذایی که حاوی برخی از ماهی های آب شور مانند تون است، خطر ابتلا به مسمومیت با جیوه را افزایش می دهد. جیوه به مرور زمان در سیستم های بدن می ماند و می تواند به سیستم عصبی مرکزی آسیب برساند. اگر ترجیح می دهید که ماهی را قبل از مصرف سرخ کنید، یعنی به میزان کالری مصرفی خود توجه نمی کنید. سرخ کردن ماهی به میزان قابل توجهی کالری غذا را افزایش می دهد. مسمومیت با جیوه و داشتن اضافه وزن یا چاقی، صرف نظر از میزان روی یا آرژینین موجود در رژیم تان، می تواند تاثیر منفی روی میل جنسی شما داشته باشد.