ترک اعتیاد به قمار

طبق گفته سوزان گداوی، متخصص پزشکی بالینی در مقاله ای در وبسایت PsychologyToday، “حدود ۲ میلیون نفر در ایالات متحده، از نظر قواعد آسیب شناختی، قمارباز بیمارگونه هستند. در حالی که ۴ تا ۶ میلیون نفر دیگر نیز ممکن است به عنوان قمارباز وابسته، در نظر گرفته شوند. اگر شما با یک فرد معتاد به قمار ازدواج کرده اید باید بدانید که در هر صورت، اعتیاد به این سرگرمی پر خطر، می تواند مشکلات مالی نه تنها برای قمارباز، بلکه همچنین برای خانواده اش ایجاد کند. به عنوان همسر یک فرد معتاد به قمار، در اولین قدم شما باید از شرایط مالی خود محافظت کنید؛ و در کنار آن همسرتان را در مسیر درست هدایت کنید. چند راهکار می تواند به شما کمک کند که همه چیز را با یکدیگر هماهنگ کنید؛ تا شما و همسرتان هر دو با اعتیاد به قمار او مقابله کنند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت به بررسی نکاتی برای ترک اعتیاد به قمار می پردازیم.

حس قمار را در او فعال نکنید

هنگامی که عواقب منفی اعمال فرد قمارباز را حذف می کنید یا کاهش می دهید؛ در واقع دارید این اعتیاد شریک زندگی خود را فعال می کنید. به عنوان مثال، در مورد قمار، شما ممکن است شوهر خود را با ارائه پول نقد برای تامین بدهی اش، تحریک به انجام دوباره این کار کنید. شما وقتی این کار را می کنید، ممکن است از نظر عاطفی بهترین دلایل را داشته باشید و تصور کنید که به او کمک می کنید؛ اما در عمل چنین نیست. با این حال، با گذشت زمان، شوهرتان ممکن است تلاش کند تا قمار را ترک کند و همچنین ممکن است تلاش کند تا آن را فعال کند.

مدیریت مالی خانواده

به علت آنکه شوهر شما با پول نقد غیر قابل اعتماد است؛ شما می توانید کنترل امور مالی خانواده را در دست بگیرید. اقدامات لازم را برای اطمینان از اینکه سرمایه خود را از قمار شوهرتان مصون نگه دارید، انجام دهید. برای مثال، اگر قبلا نتوانسته اید، در اولین فرصت یک حساب بانکی جداگانه ایجاد کنید. اگر شوهرتان مایل به دریافت کمک باشد، با هم کار کنید تا میزان دسترسی او به پول خانواده محدود شود. افراد مبتلا به اعتیاد به قمار برای دریافت کمک مالی، با استفاده از همه چیز از تهدیدات خفیف تا تحریک عاطفی ظریفانه، توانایی استفاده از قمار را افزایش می دهند. مقاله “اعتیاد به قمار و مشکلات قماربازی” گزارش می دهد که احساسات خود را برای رد درخواست های شوهرتان آماده کنید. به عنوان مثال، هر روز به خود یادآوری کنید که داشتن پول برای صورتحساب و غذا بسیار مهمتر از اعتیاد شوهرتان است.

دریافت پشتیبانی

از استرس مدیریت امور مالی تا فشارهای روزانه که درخواست های شوهرتان را رد می کنید؛ ممکن است روی شانه های تان زیاد باشد. با این حال، شما مجبور نیستید تمام این مسئولیت ها را به تنهایی اداره کنید. بهتر است در این مسیر از مشاوران خانواده کمک بگیرید و همینطور در گروه های پشتیبانی شرکت کنید. البته آگاه باشید که تصمیم شوهرتان برای دریافت کمک حرفه ای به خود او بستگی دارد.

مهربان باش

اعتیاد به قمار بیمارگونه دارای رابطه قوی با سایر مشکلات بهداشت روانی است. به عنوان مثال، حدود ۷۰ تا ۷۶ درصد از قماربازان بیمارگونه از افسردگی رنج می برند؛ و همچنین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر رفتارهای خودکشی را نسبت به افرادی که دچار اعتیاد نیستند، از خود نشان می دهند. دانشگاه دولتی جورجیا در مقاله “افسردگی، خودکشی و مشکل قمار ” می گوید با توجه به این موضوع، باید در تعاملات و گفت و گوهایتان با فرد معتاد به قمار احتیاط کنید. این بدان معنا نیست که شما باید به فریب فرد قمارباز بپردازید؛ اما خوب است که حواستان بیشتر بهنوع ارتباطتان باشد. در این زمینه با علاوه بر اینکه از خود مراقبت می کنید؛ باید مطمئن شوید که شوهرتان را از وجود خانواده محروم نکنید. او را دشمن نبینید. اعتیاد او را به عنوان مشکل خانواده در نظر بگیرید و از آن غافل نشوید.