ورزش بیشتر به ترک سیگار و کاهش افسردگی ناشی از آن کمک می‌کند. افرادی که به سختی می‌توانند سیگار را ترک کنند در معرض افسردگی بیشتر قرار دارند.

افراد سیگاری که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند دو برابر بیشتر از افراد سیگاری که اختلال روانی ندارند سیگار می‌کشند و افرادی که به سختی می‌توانند این عادت را کنار بگذارند بیشتر از دیگران مشکل روحی و ذهنی دارند. حدود یک پنجم مردم آمریکای شمالی به طور مداوم سیگار می‌کشند. این اطلاعات اخیرا در مجله “نیکوتین و دخانیات” منتشر شد.

افراد سیگاری که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند سخت می‌توانند سیگار را ترک کنند اضطراب و کمبود خواب نیز با افسردگی ناشی از سیگار همراه می‌شود.

ورزش کردن بیشتر می‌تواند باعث کاهش افسردگی ناشی از سیگار شود. ترک سیگار با ورزش کردن راحت‌تر می‌شود. یک از محققان می‌گوید ما امیدواریم که بررسی‌هایمان بتواند نقش ورزش را در درمان افسردگی و اعتیاد به سیگار بیشتر نشان دهد. به خصوص برای کسانی که به سختی می‌توانند سیگار را ترک کنند ورزش می‌تواند مفید باشد و از افسردگی آن‌ها بکاهد. هنوز تردیدهایی در روش‌های ورزش مناسب برای ترک اعتیاد وجود دارد و اکثرا روش‌های دارویی در اولویت قرار دارند. با این حال ما تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین و موثرترین راه را پیدا کنیم.