کوچک کردن شکم با چند تغییر ساده در برنامه غذایی

برخی مواقع نفخ شکم و معده می تواند دلیلی برای بزرگ شدن شکمتان باشد. این در حالی است که خودتان تصور می کنید کالری متناسبی مصرف می کنید. نگران نباشید شما با رعایت دستورهای غذایی زیر می توانید نفخ شکم خود را بر طرف کرده و به کوچک کردن شکم خود کمک کنید.

دستورهای غذایی برای کوچک کردن شکم

یبوست موجب ورم شکم می شود پس اگر بتوانید یبوست خود را درمان کنید قطعا شکمتان کوچک می شود. محققان توصیه می کنند برای درمان یبوست حتما برای صبحانه از غلات استفاده کنید. آن ها معتقدند که غلات حاوی دو نوع فیبر نامحلول و فیبر محلول ژل مانند هستند که می توانند به خوبی آب را به بدن شما برسانند.

سدیم عاملی است که موجب می شود آب در بدن شما باقی بماند به همین خاطر شکمتان برآمده می شود. مصرف سدیم و نمک را در برنامه غذایی محدود کنید.

عدم تعادل سدیم و پتاسیم موجب باقی ماندن آب اضافی در بدن می شود. سدیم می تواند از دفع آب جلوگیری کند اما شما می توانید با مصرف پتاسیم که عاملی برای دفع آب اضافی در بدن است تعادل را برقرار کرده و احساس سبکی داشته باشید. مقدار مجاز پتاسیم در روز حدود ۴۷۰۰ میلی گرم است شما می توانید این مقدار پتاسیم را با خوردن یک عدد سیب زمینی یا یک عدد موز یا یک عدد پرتغال یا نصف فنجان اسفناج تامین کنید.

تغییرات غذایی برای کوچک کردن شکم
کوچک کردن شکم

وقتی شما غذا و یا آدامس می جوید هوا اضافه وارد سیستم گوارشی شما می شود نوشابه ها نیز همین کار را با بدن شما می کند. سعی کنید نوشابه های شیرین را کنار بگذارید و با دهان بسته غذا بجوید.

عدم وجود باکتری های مفید در روده باعث می شود شکمتان ورم کند. خوردن محصولات پروبیوتیک که می توانند تعادل باکتری ها را در بدن برقرار کنند در کوچک کردن شکم موثرند. روزانه ۱۱۰ گرم ماست پروبیوتیک کم چرب بخورید.

غذاهای خام مثل میوه و سبزیجات تازه را به صورت یکجا و یک باره استفاده نکنید. این مواد می توانند جای زیادی در معده بگیرند این در حالی است که برخی از آن ها مثل انواع کلم نفاخ نیز می باشند. سعی کنید میزان مورد نظر از سبزیجات و میوه ها را در طول روز و به تدریج استفاده کنید.