ارگاسم مرحله ای از رابطه جنسی است که به نام Climax شناخته می شود. اما سردی جنسی کاملا با ارگاسم متفاوت است. متاسفانه گاهی افراد این دو مسئله را با یکدیگر اشباه می گیرند. در ادامه این مطلب از تفاوت ارگاسم و سردی جنسی بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

تفاوت ارگاسم و سردی جنسی

سردی جنسی حالتی است که زن در آن میلی به برقراری رابطه جنسی ندارد. در واقع نزدیکی برای این دست زنان نه تحریک کننده است و نه لذت دارد. ولی در مورد ارگاسم ممکن است میل جنسی وجود داشته باشد ولی در حین انجام فعالیت جنسی؛ اوج لذت توسط زن، تجربه نشود. پس ارگاسم و میل جنسی کم، با هم متفاوت هستند. زنی که سردی جنسی دارد، هرگز شروع کننده رابطه جنسی نیست. اما زنان با میل جنسی طبیعی، همواره خواهان رابطه جنسی هستند ولی ممکن است طی این رابطه به ارگاسم و اوج لذت نرسند.

تفاوت ارگاسم و سردی جنسی در زنان
تفاوت ارگاسم و سردی جنسی در زنان

متاسفانه ارگاسم یکی از عوامل ایجاد ناهماهنگی جنسی است. در فرآیند عمل جنسی، عکس العمل های روحی، احساسات شهوانی و انقباضات عضلانی، همگی نشان از ارگاسم دارند. و باز هم متاسفانه بسیاری از خانم ها توانایی رسیدن به این مرحله را ندارند. به این حالت عدم ناتوانی در ارگاسم گفته می شود.

این حالت بیش از آنچه که فکر کنید در بین زنان شایع است. گرچه نمی توان برای اندازه گیری ارگاسم و قدرت آن درجه بندی تعیین کرد ولی می توان ادعا نمود که افراد کمی تجربه این لحظه را در زندگی خود داشته اند. البته در این میان زنانی نیز وجود دارند که هر ۳ الی ۴ مرتبه یک بار به ارگاسم می رسند. برخی نیز با وجود این که از رابطه جنسی خود لذت می برند و سردی جنسی ندارند، هرگز به ارگاسم نمی رسند. مطالعات مختلفی در مورد رسیدن زنان به ارگاسم انجام شده است.

در یکی از این مطالعات که بر روی ۸۵۰۰ زن انجام شد مشخص گردید که تنها ۳۴ درصد از آن ها به ارگاسم طبیعی می رسند و ۴۶ درصد آن ها نیز بندرت و گاه به گاه ارگاسم را تجربه می کنند. در این میان ۲۰ درصد از زنان شرکت کننده در این پژوهش،  هرگز به ارگاسم نرسیده بودند.