برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان نباید منتظر شد تا تشنه بشویم و در مواقع تعریق شدید بدن، نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه می‌شود

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان نباید منتظر شد تا تشنه بشویم و در مواقع تعریق شدید بدن، نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرزو دهقانپور با اشاره به اینکه نوع درمان گرمازدگی به شدت علائم بستگی دارد، اظهار داشت: افراد برای پیشگیری از گرمازدگی و هنگامی که برای مدت طولانی در محیط گرم قرار می‌گیرند، بهتر است مایعات کافی بنوشند و قبل، حین و بعد از ورزش مایعات را فراموش نکنند.

وی افزود: در فصل تابستان نباید برای مصرف آب، منتظر تشنه شدن شد و در مواقع تعریق شدید نوشیدن آب، بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

به گفته دهقانپور، استراحت در ساعات گرم روز و محدود کردن ساعات قرارگیری در معرض آفتاب بهترین راهکار برای جلوگیری از گرمازدگی است.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت گفت: افراد زمانی که در بیرون منزل هستند از کلاه های نقاب ‌دار با لبه پهن استفاده کنند و در هوای گرم لباسهای نازک، نرم و روشن بپوشند. همچنین لباسهای پنبه‌ای برای فصل گرما بهترین نوع لباس هستند چون هم هوا از بین منافذ آن می‌گذرد و هم عرق بدن می‌تواند تبخیر شود.

وی ادامه داد: افراد در منزل پنجره‌ها را باز و یا از تهویه هوا استفاده کنند و بهتر است در هوای گرم غذای کم و سبک بخورند.

دهقانپور با اشاره به اینکه در بین روز و در مواقعی که هوا گرم و مرطوب است، نباید ورزش سنگین انجام داد، گفت: در صورت اجبار به ورزش در هوای گرم، این کار باید با نرمش آغاز شده تا بدن با هوای گرم سازگار شود و حتی‌الامکان در صبح یا عصر که هوا خنک‌تر است ورزش انجام شود.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی که دارو مصرف می‌کنند باید با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنند تا مصرف این داروها درتنظیم دمای بدن اختلال ایجاد نکند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health

منبع : mehrnews.com