جایگزین طبیعی برای رنگ مو های شیمیایی

رنگ کردن موهای یک روش معمول برای به روز کردن ظاهر و ایجاد یک مدل مو جدید است. به همین دلیل نیز رنگ موهای شیمایی برای افرادی که می خواستند هر روز متفاوت تر از دیروز ظاهر شوند، اختراع شد. اما سوال اینجاست که آیا واقعا جایگزین طبیعی برای رنگ مو های شیمیایی وجود ندارد؟ آیا نمی توان با استفاده از مواد طبیعی بدون ضرر موها را رنگ کرد؟ پاسخ سوالات شما مثبت است. اگر می خواهید موهای خود را با استفاده از مواد طبیعی روشن یا تیره کنید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

جایگزین طبیعی برای رنگ مو

جایگزین های مناسب برای روشن کردن رنگ مو

  • در یک کاسه متوسط، ۳ فنجان چای بابونه را با ۱ فنجان آب لیمو تازه مخلوط کنید. این محلول را بر روی موها ریخته و به مدت ۵ دقیقه به پوست سر ماساژ دهید. سپس زیر نور آفتاب قرار گرفته و تا زمانی که موهایتان کاملا خشک نشده است آن جا بمانید. این کار حدود ۲ درجه موهایتان را روشن می کند اما اگر می خواهید موها را روشن تر کنید، این روش را دوبار در یک هفته انجام دهید. این کار را با آب لیمو خالی نیز می توانید انجام دهید. به این صورت که نصف فنجان آب لیمو تازه را بعد از شامپو کردن موها بر روی سر ریخته و موها را ماساژ دهید تا کاملا به آبلیمو آغشته شوند سپس به مدت ۲۰ دقیقه موها را در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید و اجازه دهید اکسیداسیون تدریجی رخ دهد.
جایگزین طبیعی برای رنگ مو های شیمیایی
جایگزین طبیعی برای رنگ مو های شیمیایی
  • دومین جایگزین طبیعی برای رنگ مو شیمیایی دارچین است. پس از استحمام در حالی که موها خیس است مقداری پودر دارچین را با آب به شکل خمیر در آورده و بر روی موها بمالید. مخلوط را ۴ الی ۵ دقیقه به ریشه موها ماساژ دهید. سپس حداقل نیم ساعت صبر کنید. می توانید برای گرم نگه داشتن موهای خود آن ها را داخل کلاه رنگ قرار دهید. پس از این زمان، موها را با آب خالی شسته و خشک کنید. استفاده از این روش نیاز به حوصله بیشتری دارد و شما باید چند بار این کار را تکرار کرده تا به نتیجه دلخواه برسید.
  • مخلوط بعدی که می توانید از آن به عنوان جایگزین طبیعی رنگ مو استفاده کنید، مخلوط عسل و آب مقطر و یا سرکه سیب است. آب مقطر یا سرکه سیب را به نسبت ۱ به ۴ با عسل مخلوط کنید. یعنی ۴ قسمت عسل و ۱ قسمت آب مقطر. محلول به دست آمده کاملا چسبناک است. این مخلوط را به موها مالیده و آن ها را حداقل به مدت ۲ ساعت درون کلاه رنگ قرار دهید. سپس موها را شامپو کنید. این روش کمی ملایم تر است و نتیجه آن نیز دیرتر نمایان می شود. بهتر است آن را چند بار تکرار کرده تا کم کم موهایتان روشن شود.

جایگزین های مناسب برای تیره کردن رنگ مو

  •  دو سوم فنجان قهوه سیاه را آماده کنید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس آن را بر روی موها ریخته و موها را درون کلاه رنگ به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از این مدت موها را با آب خالی بشویید. این کار را نیز برای به دست آوردن رنگ مو تیره چند بار در هفته تکرار کنید.
  • یکی از جایگزین های دیگر برای تیره کردن موها، استفاده از چای سیاه است. چای سیاه را دم کرده و اجازه دهید تا سرد شود سپس آن را به مو مالیده و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس مو ها را شستشو دهید.
  • نصف فنجان برگ مریم گلی خشک شده را در یک کاسه آب جوش بریزید. صبر کنید تا آب سرد شود. سپس مایع را بر رو مو مالیده و ۳۰ الی ۳۵ دقیقه صبر کنید. سپس مو ها را با آب خالی بشویید.