جلبک دریایی برای تیروئید

جلبک دریایی که در ابتدا در بازار آسیا و فروشگاه های مواد غذایی سالم فروخته می شد، امروزه در رژیم غذایی بسیاری از آمریکایی ها وجود دارد. اضافه کردن کلپ (اشنه دریایی) و دیگر گونه های جلبک دریایی به رژیم غذایی خود یک راه حل طبیعی برای بهینه سازی عملکرد غده تیروئید و افزایش عملکرد در افراد مبتلا به کم کاری خفیف تیروئید فراهم می کند. جلبک دریایی بسته بندی شده حاوی مواد غنی از ید و سلنیوم، یعنی دو ماده معدنی ضروری برای تولید هورمون تیروئید می باشد.

ید موجود در جلبک دریایی و سلامت تیروئید

تیروئید یکی از مهم ترین غدد درون ریز بدن است که در قسمت پایین گردن قرار دارد. تیروئید با استفاده از اسید آمینه تیروزین و ید، تیروکسین و تیرونین تولید می کند که دو هورمونی هستند که دما، عملکرد و رشد هر سلول بدن را تنظیم می کنند. این هورمون ها همچنین بر عملکرد شناختی شامل تمرکز و حافظه تاثیر می گذارند. طبق نظر “Thyroid Power” نوشته شده توسط Richard and Karilee Shames، بدون ذخیره کافی از این هورمون ها، ممکن است فرد خستگی، اضطراب و افزایش وزن را تجربه کند.

جلبک دریایی غنی از ید

جلبک دریایی یک گروه گوناگون از گیاهان دریایی هستند که مواد مغذی را از آب اقیانوس تهیه می کنند. در حالی که جلبک دریایی که از جلبک های قهوه ای ساخته شده دارای ید بیشتری از گونه های ساخته شده از جلبک قرمز یا سبز می باشد، تمامی گونه های جلبک دریایی مقدار قابل توجهی از مواد معدنی دارند. کلپ ایسلندی دارای بالاترین مقدار ید است. the Shames در “Thyroid Power” نوشته است: جلبک های دریایی کمبو، ارامه و هیجیکی دیگر منابع خوب ید هستند.

جلبک دریایی غنی از سلنیوم

the Shames نوشته است که جلبک دریایی نیز غنی از سلنیوم می باشد، ماده معدنی که از تبدیل تیروکسین به تیرونین حمایت می کند. Ryan Drum، گیاه شناس و زیست شناس، در مقاله ای در وب سایت خود، “Island Herbs” نوشت بدون سلنیوم هیچ هورمون تیروئیدی تولید و تبدیل نخواهد داشت. دپارتمان غذا و داروی آمریکا The U.S. Food and Drug Administration مصرف ۱۵۰ میکروگرم ید در روز و ۵۵ میکروگرم سلنیوم در روز را توصیه می کند.

اضافه کردن جلبک دریایی به رژیم غذایی

سوپ های الهام گرفته از غذاهای ژاپنی و غلات، کلپ را به عنوان یک جایگزین نمک و چاشنی ترکیب کرده اند. دکتر آز توصیه می کند سوشی خود را با قرار دادن برنج و سبزیجات خرد شده مورد نظر بر روی nori leaf (ورقه های شبیه لواشک حاوی جلبک دریایی خشک شده) تهیه کنید و سپس آن را رول کنید و آن را در روغن کنجد یا سس مورد انتخاب خود قرار دهید. مطابق گفته مجله هافینگتون پست، در حالی که جلبک دریایی حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است، آگاه باشید که پتاسیم آن بسیار زیاد است و حاوی ۳۴ برابر پتاسیم بیشتر از موز است. پتاسیم زیاد می تواند آریتمی های قلبی را ایجاد کند، بنابراین قبل از اضافه کردن مقدار قابل توجهی جلبک دریایی به رژیم غذایی خود، با پزشک خود مشورت کنید.

بیش از حد ید مصرف نکنید

بسته به نوع گونه، چند اونس کلپ خشک می تواند تقریبا دارای سه برابر مقدار توصیه شده ید باشد. طبق گفته های Phyllis and James Balch در مجله “Prescription for Nutritional Healing” به همان مقدار که کمبود ید مشکل زا است، مقدار بسیار زیاد ید در رژیم غذایی نیز می تواند مشکل زا باشد و باعث شود تیروئید شما نتواند به طور موثر عمل کند. the Balchs هشدار می دهد که مقدار ید پنج برابر مقدار روزانه توصیه شده ممکن است ترشح هورمون تیروئید را در برخی افراد مهار کند.